Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Quintin
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:39
Locatie: Ede

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Quintin »

Bier??? riep er iemand Bier???? :D

Helemaal top kerel , het wordt echt zo'n lekker gaar zooitje echt klasse!

Vindt die golf ook erg gaaf gedaan, heb nog effe zitten kijken hier in de rommeldoos heb ook nog wat van die kratjes waar ze fruit in doen zeg maar, is mischien ook wel leuk om ergens te deponeren.

Bouwse kerel en als je zin in en tijd hebt het spul staat voor je klaar ;)



mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door mdedeugd »

Hallo Jeroen. ;)
Ik heb heel grote bewondering voor jou :o :o
Dit is ook alweer zo mooi.

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door gek op stoom »

dat zijn leuke foto's
ziet er goed uit

GR andy



pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door pp4trains »

Gaaf gedaan, die golf en andere zooi.

Die stokken zijn er trouwens voor de (spercie)boontjes zie de volgende link, wel even doorkijken tot het eind
http://www.youtube.com/watch?v=pVKr3Dr3WP0 :lol:

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door René »

Yes, weer een Almerian in tha house 8-)

Onwijs mooi dat schuurtje. Misschien mooier om van dat overigens voor de rest perfecte autowrak, de wielen er af te halen. Die zitten een beetje raar nu.
Wat me zo verbaasd steeds is je hoge tempo van bouwen. Veel bewondering derhalve.


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door spoor65 »

Jeroen, :o

:twisted: We moeten die baas van jouw echt eens om een vliegverbod voor jou vragen (doorbetaald natuurlijk he :mrgreen: )
Want kerel, koleeeeeeeeeeeeere zeg wat laat je ons weer genieten van jouw schiterende gepruts.
Dit mag veel vaker langs komen.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1110
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Doolemeister »

Beste Jeroen,

Wat een prachtig foto's maar buitendat onzettend mooi gemaakt :shock: :shock:
Ben nu al benieuw naar je volgende creaties. :D :D

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel

T.Spat
Berichten: 271
Lid geworden op: 03 jan 2011 22:52

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door T.Spat »

Puintuintjes :P

Ziet er weer goed uit, Jeroen,
lekker sjofele zooi :mrgreen:

Mvg,

Tis


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Jeroen voor de puintuintjes kan je naast de reeds genoemde pompoenen (Busch) ook kiezen voor zonnebloemen (Busch), boonranken (Noch, Lasercut mini's) en rabarber (ook noch). Daarnaast heeft noch ook nog een setje met vaarns en wilde rabarber. Prijzen van de noch-setjes liggen op ca 5 euro.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3741
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Schachbrett »

Yo Biermeister,

Das ist ja wieder Super was du macht!!
Mit die Rote Armee Fraktion ist schon lange nichts mehr gewesen,das gartenhaus steht da schon fur eine ganze zeit.

Werkelijke klasse werk!!
Misschien alleen nog een klein beetje roest erover!


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3741
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Schachbrett »

Robert_N-Nm schreef:Jeroen voor de puintuintjes kan je naast de reeds genoemde pompoenen (Busch) ook kiezen voor zonnebloemen (Busch), boonranken (Noch, Lasercut mini's) en rabarber (ook noch). Daarnaast heeft noch ook nog een setje met vaarns en wilde rabarber. Prijzen van de noch-setjes liggen op ca 5 euro.

Robert
Ik mis alleen nog molshopen!! :lol: :lol:


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoezo, hebben zie dan ook lasercut of van Busch?? :twisted:

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Wat een commentaren weer....dank jullie! Ik moet eerlijk zeggen dat wij (ík post, maar wíj bouwen....al bouw ik het meest) er zelf ook aardig content mee zijn. De rommeltuintjes zijn iets niets voor mij en het effect is erg leuk. En al net zo erg als in het grootbedrijf, want daar vind ik het al zo'n rommelige indruk geven. Op de modelbaan is dat bijna nog erger. Het is wel erg leuk om op een paar cm2 een klein scénetje te maken. Vanmiddag maak ik nog wat meer foto's!

Even de vragen en commentaren afhandelen (ja, het interesseert mij namelijk wel wat jullie vinden; als reactie op wat ik ergens anders las.... :| )

@Patrick,

dank voor de link! Inmiddels heb ik die stokken ook geverfd en zit het eigenlijk ook boven verwachting goed vast op de module. Ja, het blijft een module....

@Almerené :mrgreen: ,

Dat is nog wel een idee dat ook door mijn hoofd schoot. Ik hoopte en verwachtte dat het niet zo op zou vallen , maar inderdaad...je hebt gelijk. Of de wielen eraf (op bokken) of iets van weggesmolten ofzo....ik verzin wel wat. Fijn dat je zo scherp meekijkt! En af en toe een beetje de schouders eronder met bouwen moet wel, want ik/we hebben een soort van deadline.....jaha!! Maar in eerste instantie bouw ik dit wel voor mezelf, dus aan kwaliteit mag het niet inboeten.

@Freddy,

Laten we dat maar niet doen....vliegen is namelijk veel te leuk om te doen. Bovendien heb ik deze week standby gestaan, en niet opgeroepen: ja, dat is lekker gratishhh bouwtijd natuurlijk. Maar als jij het wil afkopen zodat ik wat langer kan bouwen, dat mag altijd. Kom maar op met die flappen!

@Tis,

bedankt voor het idee, man!

@Robert,

OK dan, ik zal eens kijken...ik moet er nog wel een paar. Is dat niet erg plastic-look? In ieder geval krijg ik van Ron nog wat tjak, dus dan kan ik daar eens mooi mee experimenteren. Het zijn natuurlijk wel leuke details, en ook nog zo op de voorgrond....

@Schaakbord,

Ja, dat schuurtje staat er al heel lang. Misschien nog wat roest erover, ik vond hem eigenlijk wel goed zo. Het dak pak ik nog wel even aan....


Gisteren zijn La Femme en ik weer bezig geweest aan het gebeuren hier. Ik vond de tijdsbesteding natuurlijk in de rommeltuintjes en verder heb ik nog een muurtje gekrast en hier en daar wat geverfd aan het 'grovere' landschap. Daar ga ik vandaag natuurlijk verder mee. Zij heeft, als eerste proef, zelfstandig 4 schuurtjes van Auhagen in elkaar gelijmd en geverfd. Het zijn simpele pakketjes, dus die had ik voor haar bewaard als oefening. Met succes. Ze snapt uitstekend hoe ik het thema op de modulebaan wil uitdragen. Een waardevolle kracht die meewerkt dus! Waarvan akte....

Afbeelding


Vandaag weer verder. Vandaag weer foto's. Tot laterrr!

Grtz,

J.


Afbeelding

Quintin
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:39
Locatie: Ede

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Quintin »

Toemaar La Femme is goed bezig J, mischien moet die van mij maar eens bij haar in de leer hahaha, kan nu ook wel een paar handjes extra gebruiken.

Het is nog steeds mijn bedoeling om rond het eind van het jaar de fabriek toch echt af te hebben.Ik heb gister in bed een beetje liggen bouwen hahaha, je mot wat he.

He maar maat bouw lekker verder , ik geniet elke keer weer van je foto's erg leerzaam.

Owja mischien is het een idee om rond de uitgebrande golf het gras verbrand eruit te laten zien??

greets aan La Femme,


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Ik ga zo naar almere (digitaal-service).

Indien gewenst neem ik die tuinbouw tjak voor je mee.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Wil je daar dan afspreken? PB anders even....of PB voor mobiel nummer en dat soort shizzle....


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Helaas had ik voor mijn vertrek voor de baas afgelopen maandag geen tijd meer om wat foto's te uploaden hierzo. Bij deze...zie onder.

Gisteren na mijn return weer even verder gegaan met gebouwtjes in elkaar zetten. Dat kon weer mooi gezellig samen, waarbij de nadruk lag op schilderen van de verschillende onderdelen. Dat was prima nadat bepaalde scenery-delen weer even lagen te drogen na een extra laagje verdunde houtlijm.

Waaronder dit gebouwtje met zijn directe omgeving. Zowel gebouw als groentjak heb ik niet zelf gedaan. Jawel, poging nummer 1 is mij meteen goed bevallen. Die mag blijven!

Afbeelding

BTW, Ron, herken je het één en ander nog? Nogmaals hartelijk dank!

Het groen groeit en groeit.....deze foto was natuurlijk niet supernieuw, want dat wrakje kenden we ook al. Gewoon voor de leuk mogen de treinen ook wel eens poseren...

Afbeelding

Quentin had nog een goed idee om er nog wat verbrand gras omheen te doen. Dat idee ga ik eens bestuderen, want dat ik heb er wel aan gedacht. Komt goed, en bij de volgende sessie moet dat weer een feit zijn...

Afbeelding

Nah, maar eentje voor de leuk dan....

Afbeelding

Ook de volkstuintjes groeien. Inmiddels nog wat roest op het grafitti-hutje gedaan, na een suggestie van Schaakbord. Prima idee! Ook heb ik een bovenleidingsbord aan de verbindingsdraden gemaakt. Dit nadat ik van Roberto_N-Nmoderatissimo een suggestie kreeg van welke borden waar horen. Als ik de informatie op internet goed interpreteer kun je het zowel hier als op een paaltje bevestigen.

Afbeelding

En ook hier ben ik weer bezig...nog steeds, met een soort mini-akkertje (gemaakt van elektriciteitsdraden) en weer een hutje erbij. Ook deze heb ik van Ron (die maar wat aanrommelt, want er zijn er meer!) gekregen, zomaar. Hardstikke tof! Zo geeft dit nauwelijks 4 cm brede strookje op de modelbaan weer een uitermate rommelige indruk aan het geheel. Lache toch?

Afbeelding

Vandaag weer vrij, dus volop verder bouwen!


Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Oei, ik vergeet nog een foto. Ook de S-bahn spoorlijn heeft weer wat groen erbij gekregen...natuurlijk redelijk divers. Anders is het ook maar saai. De weg en het viaduct hebben inmiddels ook hun kleuren gekregen, en het geheel begint al gestalte te krijgen zo. Vandaag zal daar de boel verder worden aangekleed met belijning, misschien de eerste vangrails al en sowieso wat meer groen in de vorm van struikjes en boompjes. De ondergrond is nu goed droog.

Afbeelding

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5228
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ziet er goed uit, doet me gelijk denken aan de S6 tussen Essen en Düsseldorf of S8 tussen Wuppertal en Hagen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Lemland »

Boppard en dit zijn zo'n lat die schier onbereikbaar hoog ligt maar door er naar te reiken wordt het eigen werk steeds beter.



jeepney
Berichten: 674
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:57

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door jeepney »

Lemland schreef:Boppard en dit zijn zo'n lat die schier onbereikbaar hoog ligt
Ik sluit me hier helemaal bij aan, het is niet alleen de uitvoering die van een hoog niveau is, maar met een oog voor detail waarbij heel goed naar de werkelijkheid is gekeken. Dit soort banen zetten voor mij ook een norm m.b.t. het niveau om te bereiken op de eigen baan.


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Toch best geinig.

Een self made huisje, bewaard vanaf de jaren tachtig, die getransformeerd is alsof hij al jaren langs de baan Duisburg-Beksheim staat, welke pas een paar maanden bestaat.

Ziet er ontzettend goed uit.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Dank dank drank.

Ron, je huisje is perfect op zijn plek hier! Nogmaals hartelijk dank......en Quentin heeft me ook gesponsord met 2 schattige hutjes, en die worden ook bij de tuintjes geplaatst, nadat ze de nodige veroudering hebben ondergaan natuurlijk.

Nu nog even druk met het aanleggen van wat nieuwe bovenleiding. Als dat klaar is (rotklus!! :twisted: ) kan ik weer verder met het verder aanbrengen van de scenery.

Hij gaat lekker! En bedankt voor de tips en de loftuitingen , motiveert weer natuurlijk!

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3905
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Weer eens wat nieuws.....nu heb ik wel masten over, maar geen draden meer. Daar moet ik weer eerdaags achteraan. Toch weer een stukje verder kunnen werken, en na testen beviel het eigenlijk prima! Nu weer even schilderen van de draden. Overigens heel belangrijk: vanuit bepaalde poses is de bovenleiding voor het oog althans praktisch onzichtbaar. Zeker met wat groen als achtergrond......

Hier even een korte tussenstand. We gaan weer rustig verder...

Afbeelding

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door René »

Hé Jeroen, nu je het er toch over hebt.... gebruik je weleens de universele draden, of alleen de vaste lengtes? Ik wil er ook mee beginnen binnenkort maar weet nog niet precies wat het meest handig is.


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Plaats reactie