Duisburg-Beksheim
Re: Duisburg-Beksheim
Je krijgt inderdaad weer last van ruimtegebrek. Als ik al zie dat de lamp midden op de rotonde wordt neergezet, .
Ik vind die asfaltkleur van de weg wel fraai. Wat heb je daarvoor gebruikt? Overigens vind ik het nieuwe grasdeel met die randjes aan de voorkant er ook weer picobello uitzien. Het is altijd weer genieten voor ons argeloze kijkers.
Ik vind die asfaltkleur van de weg wel fraai. Wat heb je daarvoor gebruikt? Overigens vind ik het nieuwe grasdeel met die randjes aan de voorkant er ook weer picobello uitzien. Het is altijd weer genieten voor ons argeloze kijkers.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Duisburg-Beksheim
Ruimtegebrek, ja....chronisch zelfs! Maar het is maar goed dat ik niet onbeperkt de ruimte heb, want dan zou ik dat hele Ruhrgebiet nabouwen. Heeft wel wat, die Pott-sfeer!
@Hooters,
Ja, thanks! De kleur is iets van Woodland Scenics, wat ik even van Herr Roberto kon lenen samen met wat zwart. Het droogt iets 'blauwer' op dan je in eerste denkt als je het opsmeert. Normaal zou ik de weg verven met verf van Valejo. Daar gebruik ik ook betongrijs voor (dat is een kleurtje) en dan wat zwart en/of wit, al naar gelang smaak enzo.
Gisteren heb ik dankzij de tip van Jos zo'n lijnenmachine gekocht hier in Halalmere. Fout, want ik moet 'biezentrekker' zeggen. Na wat oefening krijg je inderdaad heel wat strakkere lijnen op de wegen. De moeite waard dus, zo'n ding. Vandaag ga ik dat nog even bijwerken, tevens hier en daar nog wat groenen, en dat allemaal terwijl module 3 ligt te drogen in de bouwfase. Gisteren heb ik alles al gezaagd (naja....de Gamma doet het meeste werk, ik boor alleen de gaten voor de bedrading enzo) en vandaag lijmen we die dingen even tot een modulebak. Dat zal de stationsbak worden. Rails, wissels, bovenleiding, bedrading, ballast. Alles is in huis. Knallen maar!
@Hooters,
Ja, thanks! De kleur is iets van Woodland Scenics, wat ik even van Herr Roberto kon lenen samen met wat zwart. Het droogt iets 'blauwer' op dan je in eerste denkt als je het opsmeert. Normaal zou ik de weg verven met verf van Valejo. Daar gebruik ik ook betongrijs voor (dat is een kleurtje) en dan wat zwart en/of wit, al naar gelang smaak enzo.
Gisteren heb ik dankzij de tip van Jos zo'n lijnenmachine gekocht hier in Halalmere. Fout, want ik moet 'biezentrekker' zeggen. Na wat oefening krijg je inderdaad heel wat strakkere lijnen op de wegen. De moeite waard dus, zo'n ding. Vandaag ga ik dat nog even bijwerken, tevens hier en daar nog wat groenen, en dat allemaal terwijl module 3 ligt te drogen in de bouwfase. Gisteren heb ik alles al gezaagd (naja....de Gamma doet het meeste werk, ik boor alleen de gaten voor de bedrading enzo) en vandaag lijmen we die dingen even tot een modulebak. Dat zal de stationsbak worden. Rails, wissels, bovenleiding, bedrading, ballast. Alles is in huis. Knallen maar!
Re: Duisburg-Beksheim
Zo, werkzaamheden gingen als gepland vandaag. Ik heb bak 3 samen met Schatzi in elkaar kunnen zetten. Niet moeilijk, maar 4 handen werkt wel beter dan 2 met zo'n klusje. Aangezien ik morgen moet werken en ik nog het laatst wilde aanpassen aan bak 2 toch besloten om het klusje maar na dit weekend verder aan te pakken. En dat klusje houdt in: ondergrond, rails inclusief isolaties en soldeerlassen voor de blokken, ballast, details, bovenleiding, etc etc. Gelukkig bestaat die bak enkel uit parallelle sporen, dus qua bovenleiding is het letterlijk en figuurlijk straight forward. Een klus wordt toch weer het (gedeeltelijk)(zelf)bouwen van het perron. Een stationsgebouw komt er niet. Stedelijke bebouwing des te meer. Kortom, genoeg te doen. Gelukkig hoeft het niet af te zijn voor het eind van het jaar. Wel een béétje op tijd, maar niet over 2 weken
Goodie'gumdrops. Eerst maar eens even wat foto's van een bekendere situatie....
Vandaag kwam de postbode langs met wat zaakjes, waaronder de laatste ontbrekende draden voor de bovenleiding van de wisselstraat-
bak. Passen, meten, meten, passen, passen, knippen, buigen, en hangen maar met die handel!
En vanaf het parkeerterrein genomen.....
Ik berichtte al over de nieuwe lijnentrekkert, gekocht in Almere. Wat resultaat. Bijwerken moet nog, want niet alles is recht genoeg en anyway moet de weg nog wat worden verschmutzt. Jos, alsnog bedankt voor de tip!
Ook heb ik vandaag nog wat gegroend. Gebruikmakend van Wildgras, Polak-gras, turfjes van Woodland, vlokken van diverse merken, en nog wat gebladerte van Polak. Hoppa!
Als toegift mogen de beide heren 'rood-betonblok' nog even poseren bij de inrit van DU-Beksheim, om te wachten om de bovenleiding te testen. Dat hebben ze inmiddels gedaan, en met succes. De laatste afspanning is gemaakt, en op alle sporen is nu tot de rand van de module bedrading aangebracht. Geverf en wel! Enkel een paar masten moeten nog wat verwering krijgen maar voor de rest is het klaar. Een bescheiden mijlpaal, dames en heren!
Jojo!
J.
Goodie'gumdrops. Eerst maar eens even wat foto's van een bekendere situatie....
Vandaag kwam de postbode langs met wat zaakjes, waaronder de laatste ontbrekende draden voor de bovenleiding van de wisselstraat-
bak. Passen, meten, meten, passen, passen, knippen, buigen, en hangen maar met die handel!
En vanaf het parkeerterrein genomen.....
Ik berichtte al over de nieuwe lijnentrekkert, gekocht in Almere. Wat resultaat. Bijwerken moet nog, want niet alles is recht genoeg en anyway moet de weg nog wat worden verschmutzt. Jos, alsnog bedankt voor de tip!
Ook heb ik vandaag nog wat gegroend. Gebruikmakend van Wildgras, Polak-gras, turfjes van Woodland, vlokken van diverse merken, en nog wat gebladerte van Polak. Hoppa!
Als toegift mogen de beide heren 'rood-betonblok' nog even poseren bij de inrit van DU-Beksheim, om te wachten om de bovenleiding te testen. Dat hebben ze inmiddels gedaan, en met succes. De laatste afspanning is gemaakt, en op alle sporen is nu tot de rand van de module bedrading aangebracht. Geverf en wel! Enkel een paar masten moeten nog wat verwering krijgen maar voor de rest is het klaar. Een bescheiden mijlpaal, dames en heren!
Jojo!
J.
Re: Duisburg-Beksheim
Fantastisch groenwerk weer Jeroen!
De lijnen zien er zo een stuk beter uit
Ik heb de weg 3 keer overgeschilderd voordat de lijnen recht genoeg naar mijn zin waren, valt nog best tegen
Groetjes,
Jos
De lijnen zien er zo een stuk beter uit
Ik heb de weg 3 keer overgeschilderd voordat de lijnen recht genoeg naar mijn zin waren, valt nog best tegen
Groetjes,
Jos
Re: Duisburg-Beksheim
Wederom schitterend Jeroen.
mvg
Freddy
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Duisburg-Beksheim
Erg veel respect voor de bovenleiding van foto 2.
geweldig gedaan.
gr. Ron.
geweldig gedaan.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Duisburg-Beksheim
Jeroen, je hebt een baan van een dusdanig niveau dat het een voorbeeld en norm is voor, zonder de anderen hier tekort willen doen, de meerderheid op dit forum. En wat is het dan jammer en storend dat die wegbelijning zo knullig is. En juist bij een baan van een zeer hoog niveau valt dat extra op. Een baan maken zoals jij dat doet, daar ben ik zelf nog lichtjaren van verwijderd, maar die strepen zou ik toch echt beter kunnen. Kan je de weg niet eerst gewoon afplakken met wat schilderstape of haal je dan de hele onderlaag (asfaltlaag) er mee los ??.
Henk
Henk
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29
Re: Duisburg-Beksheim
Thanks weer!
@henk,
ja, die lijnentrekker werkt prima, maar het is nogal lastig om het echt 100% recht te maken. Het stomme is dat het mij juist niet zo erg opvalt, maar hier op het forum moeten we/jullie het enkel doen met de foto's. Zoals Jos al zegt: de stukken die nog niet naar mijn zin ga ik nog eens overdoen. Helaas vrees ik dat je met schilderstape inderdaad de asfaltlaag eraf trekt. Alles is mogelijk, maar makkelijk is het niet.
Ik ben net weer terug van overzee, dus gauw dat werkpak uit en wat normaals aan en bouwen maar weer! Bak 3 gaat vanavond zijn eerste rails krijgen. Nu mijn modelbouwteam uit slechts 1 persoon bestaat is dat wel een klusje om alleen te doen. Dus: boren, zagen, meten, solderen, draden trekken...en daarvoor natuurlijk 100 x passen en meten!
Grtz,
J.
@henk,
ja, die lijnentrekker werkt prima, maar het is nogal lastig om het echt 100% recht te maken. Het stomme is dat het mij juist niet zo erg opvalt, maar hier op het forum moeten we/jullie het enkel doen met de foto's. Zoals Jos al zegt: de stukken die nog niet naar mijn zin ga ik nog eens overdoen. Helaas vrees ik dat je met schilderstape inderdaad de asfaltlaag eraf trekt. Alles is mogelijk, maar makkelijk is het niet.
Ik ben net weer terug van overzee, dus gauw dat werkpak uit en wat normaals aan en bouwen maar weer! Bak 3 gaat vanavond zijn eerste rails krijgen. Nu mijn modelbouwteam uit slechts 1 persoon bestaat is dat wel een klusje om alleen te doen. Dus: boren, zagen, meten, solderen, draden trekken...en daarvoor natuurlijk 100 x passen en meten!
Grtz,
J.
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Duisburg-Beksheim
het enige wat helpt is een vaste hand
de rest ziet er fantastisch uit
kun je een foto maken van de lijn trekker
Gr andy
de rest ziet er fantastisch uit
kun je een foto maken van de lijn trekker
Gr andy
Re: Duisburg-Beksheim
Jeroen,
Naast een vaste hand is ook van die oranje afplaktape erg handig. Schilderstape trekt de verfber zeker af. Ik heb zelf stukjes tape met een breedte van 1 cm gebruikt, deze in een regelmatig patroon opgeplakt. Een lijn getrokken en daarna de tape verwijderd. Dan houd je mooie strepen met een regelmatige afstand ertussen over.
Groetjes,
Jos
Naast een vaste hand is ook van die oranje afplaktape erg handig. Schilderstape trekt de verfber zeker af. Ik heb zelf stukjes tape met een breedte van 1 cm gebruikt, deze in een regelmatig patroon opgeplakt. Een lijn getrokken en daarna de tape verwijderd. Dan houd je mooie strepen met een regelmatige afstand ertussen over.
Groetjes,
Jos
Re: Duisburg-Beksheim
Dan ga ik dat maar eens proberen......
Maar eerst bak drie. Hij ligt nu vast aan bak 2 (wisselstraat), en de overgangen van 3mm triplex (geen hardboard meer...!) en isolatie van schuimplaat liggen al. Even laten drogen en dan maar weer aan de gang met de rails. Genoeg te doen vanavond!
Maar eerst bak drie. Hij ligt nu vast aan bak 2 (wisselstraat), en de overgangen van 3mm triplex (geen hardboard meer...!) en isolatie van schuimplaat liggen al. Even laten drogen en dan maar weer aan de gang met de rails. Genoeg te doen vanavond!
-
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Duisburg-Beksheim
Jeroen,
Ik doe dat lijnen trekken met een linex flexibel liniaal en het resultaat is verbluffend.
Als wit maker gebruik je een Edding viltstift wit nr 751 of een nog dunnere
en hier het resultaat:
eenvoudig geen plakban geen verf en als je het fout doe geen probleem dan kan je het zo weer opnieuw doen.
Bob
Ik doe dat lijnen trekken met een linex flexibel liniaal en het resultaat is verbluffend.
Als wit maker gebruik je een Edding viltstift wit nr 751 of een nog dunnere
en hier het resultaat:
eenvoudig geen plakban geen verf en als je het fout doe geen probleem dan kan je het zo weer opnieuw doen.
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Duisburg-Beksheim
Dat ziet er wel strak uit, Bob. Ik houd het toch bij mijn biezentrekker, want ik ben ervan overtuigd dat dat ding prima werkt. Het enige wat erg lastig is, en jullie jullie reacties ontlokt, zijn de onderbroken strepen. Die zijn slecht te doen met dat ding. Ik moet hier nog wat voor verzinnen. Überhaupt moet ik de weg nog aanpakken, want hoewel het een prima asfaltkleur is, doet het mij nog wat steriel aan. En van steriel hebben ze nog nooit gehoord in deze buitenwijk van Duisburg!
Zoals ik al zei heb ik gisteren goed progressie kunnen maken. Mijn, inmiddels bescheiden, ervaring met Peco kwam goed van pas. Regel één: zet de haast maar uit je hoofd, of het idee 'dat er zsm wat moet rijden'. Want zo werkt dat dus niet. Gewoon rustig meten en passen. Nu had ik wel een vrij makkelijke modulebak te bouwen zonder wissels enzo. Echter is het nooit écht makkelijk natuurlijk. Het lastige aan sporen recht leggen....is het rechtleggen van de sporen . Tevens heb ik nog 4 flauwe S bochten erin, enigszins verkant natuurlijk maar helaas wel net op de overgang. Dat luistert dus verschrikkelijk nauw, want anders krijg je knikken op de module-overgangen. Gisteravond heb ik dus even de LSModels uit de kast gehaald om dat te testen, en ze rijden perfect over de overgangen heen. Geen gehobbel, geen gewiebel, gewoon strak. Let wel (regel één): dat kost enige tijd en moeite! En honderd keer goed kijken, met je wang op de sporen geplakt. Eén van de nadelen van spoor N......
Bon, fotootje dan maar.
De overgangen in close-up. Let niet op de fotokwaliteit, het onderwerp is boeiender dan de foto an sich. Jullie zijn beter van mij gewoon, maar ik zit nu even volop in de bouw-modus, en dan ga ik niet constant foto's maken. Is ook niet zo superboeiend natuurlijk....modulebak->isolatielaag vastlijmen->sporen leggen. Uiteraard heb ik van mijn fouten geleerd, en schroef ik de sporen nu tijdelijk vast. Dán ballasten (dat ga ik dus vanmiddag al doen) en na droging daarvan gaan de schroeven eruit, en vul ik de ontstane gaten op met wat restjes ballast. Die methode heb ik natuurlijk niet zelf verzonnen, maar ik was het bij de vorige 2 bakken even vergeten. Daar ligt het alsnog goed, alleen kost het dan wat meer moeite, en heb je kans dat alles weer hopeloos losschiet......
Good'n, meer volgt!
J.
Zoals ik al zei heb ik gisteren goed progressie kunnen maken. Mijn, inmiddels bescheiden, ervaring met Peco kwam goed van pas. Regel één: zet de haast maar uit je hoofd, of het idee 'dat er zsm wat moet rijden'. Want zo werkt dat dus niet. Gewoon rustig meten en passen. Nu had ik wel een vrij makkelijke modulebak te bouwen zonder wissels enzo. Echter is het nooit écht makkelijk natuurlijk. Het lastige aan sporen recht leggen....is het rechtleggen van de sporen . Tevens heb ik nog 4 flauwe S bochten erin, enigszins verkant natuurlijk maar helaas wel net op de overgang. Dat luistert dus verschrikkelijk nauw, want anders krijg je knikken op de module-overgangen. Gisteravond heb ik dus even de LSModels uit de kast gehaald om dat te testen, en ze rijden perfect over de overgangen heen. Geen gehobbel, geen gewiebel, gewoon strak. Let wel (regel één): dat kost enige tijd en moeite! En honderd keer goed kijken, met je wang op de sporen geplakt. Eén van de nadelen van spoor N......
Bon, fotootje dan maar.
De overgangen in close-up. Let niet op de fotokwaliteit, het onderwerp is boeiender dan de foto an sich. Jullie zijn beter van mij gewoon, maar ik zit nu even volop in de bouw-modus, en dan ga ik niet constant foto's maken. Is ook niet zo superboeiend natuurlijk....modulebak->isolatielaag vastlijmen->sporen leggen. Uiteraard heb ik van mijn fouten geleerd, en schroef ik de sporen nu tijdelijk vast. Dán ballasten (dat ga ik dus vanmiddag al doen) en na droging daarvan gaan de schroeven eruit, en vul ik de ontstane gaten op met wat restjes ballast. Die methode heb ik natuurlijk niet zelf verzonnen, maar ik was het bij de vorige 2 bakken even vergeten. Daar ligt het alsnog goed, alleen kost het dan wat meer moeite, en heb je kans dat alles weer hopeloos losschiet......
Good'n, meer volgt!
J.
-
- Berichten: 1111
- Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
- Locatie: Regio het Groene Hart
Re: Duisburg-Beksheim
Beste Jeroen,
Dat ziet er fraai uit, mooie overgangen.
Nog even wat anders de belijningshulp/apparaat of wat dan ook, wat is het merk of waar kan ik dat aanschaffen?
Groet,
Arjan
Dat ziet er fraai uit, mooie overgangen.
Nog even wat anders de belijningshulp/apparaat of wat dan ook, wat is het merk of waar kan ik dat aanschaffen?
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Re: Duisburg-Beksheim
Kun je kopen of bestellen bij Airbrush Services Almere. Ding heet biezentrekker. Je hebt ze van niet goedkoop tot fakking duur! Ik heb vanzelfsprekend de meest goedkope, die ik al aardig aan de prijs vond. Maar: het werkt wél!
J.
J.
-
- Berichten: 1111
- Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
- Locatie: Regio het Groene Hart
Re: Duisburg-Beksheim
Beste Jeroen,
Bedankt voor de tip, ga eens kijken op de shop.
Groet,
Arjan
Bedankt voor de tip, ga eens kijken op de shop.
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Re: Duisburg-Beksheim
Hallo Jeroen.
Strak werk, maat
Heb je al een idee wat voor stations gebouw je daar gaat gebruiken ?
Martin de Deugd
Strak werk, maat
Heb je al een idee wat voor stations gebouw je daar gaat gebruiken ?
Martin de Deugd
Re: Duisburg-Beksheim
Jeroen schreef:Een stationsgebouw komt er niet.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Duisburg-Beksheim
JAhaaa Martin Dögd, niet alleen plaatjes kijken, hé?
Overigens heb ik het testrijden alweer afgerond. Tja, valt niet teveel te testen met enkel rechte sporen natuurlijk. Het ging meer om de bakovergangen. Gisteren had ik al getest met wat wagons, maar een paar van de treinen rijden er keurig overheen, en soms hoor je zelfs geen kadans! Het vele werk levert dus wel wat vruchten op! (is dat een spreekwoord, vraag ik mij nu af....? Teveel soldeertin gesnoven, vrees ik....)
En nu? Nu ben ik alweer bezig met kabelgoten (karton) leggen, en dan aansluitend ballasten. Bijna gelijktijdig zal de bovenleiding ook worden aangelegd, al ga ik daar in eerste instantie niet teveel haast mee maken. Ik moet ook nog 'even' een perron zien te creëeren. Dat wordt gedeeltelijk zelfbouw, dus ik ben benieuwd. Het is nog even de vraag hoe dat perron eruit gaat zien. Er zijn nogal wat smaken in het Ruhrgebiet, maar zo mooi, strak en 'nieuw' als bij Jos zal het zeker niet worden. Het is en blijft een sleazy stoptreinhalte in een niet te koshere wijk.
Overigens heb ik het testrijden alweer afgerond. Tja, valt niet teveel te testen met enkel rechte sporen natuurlijk. Het ging meer om de bakovergangen. Gisteren had ik al getest met wat wagons, maar een paar van de treinen rijden er keurig overheen, en soms hoor je zelfs geen kadans! Het vele werk levert dus wel wat vruchten op! (is dat een spreekwoord, vraag ik mij nu af....? Teveel soldeertin gesnoven, vrees ik....)
En nu? Nu ben ik alweer bezig met kabelgoten (karton) leggen, en dan aansluitend ballasten. Bijna gelijktijdig zal de bovenleiding ook worden aangelegd, al ga ik daar in eerste instantie niet teveel haast mee maken. Ik moet ook nog 'even' een perron zien te creëeren. Dat wordt gedeeltelijk zelfbouw, dus ik ben benieuwd. Het is nog even de vraag hoe dat perron eruit gaat zien. Er zijn nogal wat smaken in het Ruhrgebiet, maar zo mooi, strak en 'nieuw' als bij Jos zal het zeker niet worden. Het is en blijft een sleazy stoptreinhalte in een niet te koshere wijk.
Re: Duisburg-Beksheim
Jeroen,
Gaaf hoor, ziet er weer strak uit. Kan je een close up van die module overgang maken met verkanting? Kan ik denk ik nog wat van leren. Overigens, bij èèn van mijn module overgangen had ik problemen met mijn MTX dubbeldekker bakken omdat deze relatief laag zijn. Wellicht ook handig om nog ff te testen.
Greetz, Jeroen
Gaaf hoor, ziet er weer strak uit. Kan je een close up van die module overgang maken met verkanting? Kan ik denk ik nog wat van leren. Overigens, bij èèn van mijn module overgangen had ik problemen met mijn MTX dubbeldekker bakken omdat deze relatief laag zijn. Wellicht ook handig om nog ff te testen.
Greetz, Jeroen