Nu begint een goede opknapbeurt met alles strippen. Na het ding nat te hebben gemaakt bleek de losweg massief zand en houtlijm te zijn dus dat weekt wat moeilijker, dus nu staat het hele diorama in een krat met warm water en alles reiniger.
Zomaar een opknapbeurt word het niet, meer geheel nieuwbouw met hergebruik van de rails en evt. gebouwen. Naar aanleiding van onze nieuwe lightrail plannen waarvan jullie het materieel elders al hebben kunnen zien moest ook dit diorama onder handen genomen worden. Het sporenplan is in de nieuwe situatie ook anders omdat er in een aantal gevallen treinen=sneltrams moeten kunnen kruisen. Daarom is ter plaatse het spoor in de nieuwe situatie dubbelsporig.
Ik pak een nieuw stuk MDF en bouw dit diorama helemaal opnieuw op, daarop komt in ieder geval één halve sneltram. Daarnaast wil ik ook het stations gebouw plaatsen en er komt een eiland perron. Hoe het er precies gaat uitzien moet ik nog bekijken en dat zullen jullie de komende weken vanzelf wel gaan zien.
Groetjes Michiel