Vanavond ging ik even kijken naar de frituur en ik merkte dat er een onbekende auto, een rode Eend, naast stond. Bezoek. Maar van wie?
Ja hoor, dat kon natuurlijk niet uitblijven met zo'n walmende frietkraam: een bezoekje van Rob Geus van de Smaakpolitie. Daar word ik niet vrolijk van!
Eerst ging hij natuurlijk zijn handen wassen en toen begon hij zijn ronde. Bleek dat ook mijn rubbertjes niet goed meer waren. Gelukkig was alles wel netjes gecodeerd en gedateerd. Maar de afzuigkap zag er niet uit. Dat kon echt niet volgens Rob.
Rob begon zijn loopbaan overigens als een voorman in de bouw, in een setje van Noch (Sinterklaaspresentje van Lem)
Die kreeg eerst bruin haar (wat meer dan de echte Rob), witte broek en natuurlijk de bekende witte jas.
Na de eerste laag witte verf. De randjes en broekspijpen moeten nog een tweede laagje.
Op de rug de blauwe ondergrond van het logo van de Smaakpolitie.
En dan natuurlijk het rapport zelf. Zijn we door de test? De pot rode verf doet het ergste vrezen.
Ja hoor, niet goedgekeurd, we krijgen geen sticker...
Na het drogen nog de witte lettertjes en de gele V van het logo er op gekwast. Dat was best klein.
Kijk, daar word ik nu wel vrolijk van!
Bart