Lemland, 250 x 150 cm
Re: Lemland
Vier presentjes van de sint in beeld. Blijkbaar vond de Goedheiligman dat er nodig meer staal vervoerd moest worden in Lemland. Er reed al één blauwe Shimmns-u van de NS rond, behoorlijk vervuild. Nu kreeg Lem er drie bruine bij. En Bart kreeg een zesassige Sahimms met daarin rollen staal. Zware kost: alleen die zesasser kan al 45 ton wegen. Daarom staat de sterke V200 ervoor. Laat in de nacht staat de loc al klaar voor vertrek.
De huif van de zesasser is nog open en we zien daar in het lantarenlicht de rollen staal in liggen.
Als het licht is geworden en we boven op Davyberg staan, zien we diep beneden in Lemstad-Goederen de zware sleep staan.
De BR120 staat op het DHLEM spoor en een V212 staat klaar om straks met bier in de weer te gaan.
In Preiser-perspectief:
De sterk vervuilde NS wagen:
En de zesasser bij daglicht.
Een lange sleep klaar voor vertrek.
De motoren van de V200 brullen en de sleep zet zich in beweging terwijl ernaast in het transformatorstation wat vonken overslaan...
Door wissel 31/32. Seinen op veilig. Op naar een verre bestemming, eerst naar Davydorp.
Meer van deze rit later, ik heb niet veel kunnen klussen dus maar wat plaatjes gemaakt van wat al af is met name. Geen Jeroen-kwaliteit, maar mooi genoeg voor ons.
Bart
De huif van de zesasser is nog open en we zien daar in het lantarenlicht de rollen staal in liggen.
Als het licht is geworden en we boven op Davyberg staan, zien we diep beneden in Lemstad-Goederen de zware sleep staan.
De BR120 staat op het DHLEM spoor en een V212 staat klaar om straks met bier in de weer te gaan.
In Preiser-perspectief:
De sterk vervuilde NS wagen:
En de zesasser bij daglicht.
Een lange sleep klaar voor vertrek.
De motoren van de V200 brullen en de sleep zet zich in beweging terwijl ernaast in het transformatorstation wat vonken overslaan...
Door wissel 31/32. Seinen op veilig. Op naar een verre bestemming, eerst naar Davydorp.
Meer van deze rit later, ik heb niet veel kunnen klussen dus maar wat plaatjes gemaakt van wat al af is met name. Geen Jeroen-kwaliteit, maar mooi genoeg voor ons.
Bart
Re: Lemland
De staaltrein onderweg, doorkomst in het nog te bouwen Lemstad.
De rode achterlichten schijnen op de kopwand van de eerste wagen.
In Davydorp moet de trein naar het tweede spoor, op het eerste staat namelijk een reizigerstrein richting Lemstad klaar.
De loc is een oudje, een 212 met behoorlijk wat tekenen van gebruik. Goed genoeg voor het dagelijkse boemeltje naar de hoofdstad.
De antieke personenwagens (een paar ex-Martinb) staan naast de op een veilig sein wachtende staaltrein.
De V200 wacht op een veilig sein.
Wachtende reizigers kijken tegen een niet alledaagse trein aan, doorgaand goederenvervoer komt hier niet zo vaak voor.
(dat kan ook liggen aan het feit dat het spoor in werkelijkheid in de tunnel eindigt )
Op het eerste perron stappen de laatste reizigers in, bepakt en bezakt.
De loc ontsteekt zijn lichten, het sein gaat op veilig. Het dieseltje zet zich met veel misbaar in beweging.
Langzaam verdwijnt het personentreintje uit het station.
Op het tweede spoor zwellen de twee V12 dieselmotoren aan, ruim 2100 paardenkrachten zullen de zware sleep zonder veel moeite de tunnel in slepen zodra sein 22 op groen gaat,
Sein op veilig.
De trein duikt de tunnel in.
Op naar onbekende verten.
Misschien wat veel plaatjes, maar ja, dan halen we wat achterstand in.
Bart
De rode achterlichten schijnen op de kopwand van de eerste wagen.
In Davydorp moet de trein naar het tweede spoor, op het eerste staat namelijk een reizigerstrein richting Lemstad klaar.
De loc is een oudje, een 212 met behoorlijk wat tekenen van gebruik. Goed genoeg voor het dagelijkse boemeltje naar de hoofdstad.
De antieke personenwagens (een paar ex-Martinb) staan naast de op een veilig sein wachtende staaltrein.
De V200 wacht op een veilig sein.
Wachtende reizigers kijken tegen een niet alledaagse trein aan, doorgaand goederenvervoer komt hier niet zo vaak voor.
(dat kan ook liggen aan het feit dat het spoor in werkelijkheid in de tunnel eindigt )
Op het eerste perron stappen de laatste reizigers in, bepakt en bezakt.
De loc ontsteekt zijn lichten, het sein gaat op veilig. Het dieseltje zet zich met veel misbaar in beweging.
Langzaam verdwijnt het personentreintje uit het station.
Op het tweede spoor zwellen de twee V12 dieselmotoren aan, ruim 2100 paardenkrachten zullen de zware sleep zonder veel moeite de tunnel in slepen zodra sein 22 op groen gaat,
Sein op veilig.
De trein duikt de tunnel in.
Op naar onbekende verten.
Misschien wat veel plaatjes, maar ja, dan halen we wat achterstand in.
Bart
-
- Berichten: 3215
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Lemland
Hallo Bart,
dat is een avond vullende update geworden
daar zijn mooie foto's bij en een mooi sfeertje laten zien op jullie baan.
Echter de V200 is echt geen duikboot hoor een andere lok had die bij naam!
mvrg Bob
dat is een avond vullende update geworden
daar zijn mooie foto's bij en een mooi sfeertje laten zien op jullie baan.
Echter de V200 is echt geen duikboot hoor een andere lok had die bij naam!
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Lemland
De goederenloods van DHLEM was tijdens plaatsen van de frituurwagen beschadigd geraakt, toch net geraakt met een elleboog. Maar is weer hersteld. Tijd om weer eens een kijkje te nemen bij dit drukke deel van Lemland. Het herstelde dak:
In het gebouw drukte met overladen van pakketpost.
Buiten staan een trein en vrachtwagens.
Bart
In het gebouw drukte met overladen van pakketpost.
Buiten staan een trein en vrachtwagens.
Bart
Re: Lemland
Tijd om wat te drinken te halen voor wie wat dorstig is geworden van alle foto's van vanavond.
Het is nog rustig in de locloods, een vogel zit heerlijk in het zonnetje op één van de luchtkokers.
Dan zal het vogeltje wel opvliegen want we horen een luid gebrom en zien we door de ramen drie lampen aangaan van de loc.
Het is één van de 212's.
Terwijl de deuren langzaam met veel lawaai open gaan, wordt de rijrichting gewisseld en schijnen de lichten naar buiten terwijl de loc boven de smeerkuil staat.
Rechts nog de forse oliekan waarmee het één en ander is aangevuld.
Op spoor 2 van Lemstad, klaar om in het buitenland twee wagens op te gaan halen voor de dorstige lezers van ons draadje.
De sleep op Lemstad-goederen.
Proost!
Bart
Het is nog rustig in de locloods, een vogel zit heerlijk in het zonnetje op één van de luchtkokers.
Dan zal het vogeltje wel opvliegen want we horen een luid gebrom en zien we door de ramen drie lampen aangaan van de loc.
Het is één van de 212's.
Terwijl de deuren langzaam met veel lawaai open gaan, wordt de rijrichting gewisseld en schijnen de lichten naar buiten terwijl de loc boven de smeerkuil staat.
Rechts nog de forse oliekan waarmee het één en ander is aangevuld.
Op spoor 2 van Lemstad, klaar om in het buitenland twee wagens op te gaan halen voor de dorstige lezers van ons draadje.
De sleep op Lemstad-goederen.
Proost!
Bart
Re: Lemland
Zalige update's.
Leuke verhaaltjes erbij mooie foto's je waant je gewoon op de baan heerlijk.
Een genot om naar te kijken.
Leuke verhaaltjes erbij mooie foto's je waant je gewoon op de baan heerlijk.
Een genot om naar te kijken.
gr michel
Re: Lemland
En ik sluit me hier bij aan: leuke verhalen en een genot om naar te kijken.michel schreef:Zalige update's.
Leuke verhaaltjes erbij mooie foto's je waant je gewoon op de baan heerlijk.
Een genot om naar te kijken.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Lemland
Dank heren. We hebben nog maar een heel klein deel dusdanig af dat we wat scenes kunnen maken, maar met vier nieuwe wagens van de sint moesten we wel wat kunnen verzinnen.
Bart
Bart
Re: Lemland
Jazeker, dat is een pizzadoos die je daar zag.
We gebruikten verknipte dozen als valbescherming:
Nu zijn de pizzadozen op en gebruiken we ander verpakkingsmateriaal.
Bart
We gebruikten verknipte dozen als valbescherming:
Nu zijn de pizzadozen op en gebruiken we ander verpakkingsmateriaal.
Bart
Re: Lemland
Lem heeft voor zijn 14e verjaardag de ACTS 6002 gekregen. Die staat natuurlijk netjes op stal.
Helaas was één handrail losgeraakt, dat is inmiddels wel gerepareerd.
Er is ook een kort aardig filmpje van onze 6002:
http://www.youtube.com/watch?v=PoRFc0-P ... Xctk4XNTrQ
Bart en Lem
Helaas was één handrail losgeraakt, dat is inmiddels wel gerepareerd.
Er is ook een kort aardig filmpje van onze 6002:
http://www.youtube.com/watch?v=PoRFc0-P ... Xctk4XNTrQ
Bart en Lem
Re: Lemland
Wow,mooi hoor,er heerst een levendige sfeer op Lemland,ga zo door.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Re: Lemland
Hoi Bart en Lem ,
leuke lok is hij al digitaal ?
Heb hem zelf ook rijd heerlijk met wat wagons erachter .
De loods gaat wel mooi langzaam open
mvg Sjaak
leuke lok is hij al digitaal ?
Heb hem zelf ook rijd heerlijk met wat wagons erachter .
De loods gaat wel mooi langzaam open
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Lemland
Ja, die is digitaal. Ik zag 'm inderdaad bij jou met een sleep ketelwagens, zag er ook mooi uit!
Bart
Bart
- Bijlagen
-
- acts_ms2.jpg (27.94 KiB) 4131 keer bekeken
Re: Lemland
Dank Jeroen (en anderen). Ja, Preiserperspectief is altijd leuk. Zeker ook voor niet-ingewijden, die staan dan, als ze de interieurfoto's van de locloods gezien hebben, versteld over de daadwerkelijke omvang, te weten een broodtrommeltje. Of Rob Geus (zo groot als een vingernagel). Of het locje zelf (korter dan (mijn) duim).
Altijd leuk als shock & awe.
Bart
Altijd leuk als shock & awe.
Bart
Re: Lemland
Ondertussen zijn we vandaag verder gegaan met het grotere werk: de tunnel onder Davyberg. Een flink stijgend deel van het traject en we hebben veel werk gehad aan het zo precies mogelijk monteren van de plank waarop de rails rust. Heel belangrijk was daarin dat we niet te laag uitkomen bij het bruggehoofd, om aan de andere zijde in Davydorp-West niet te laag over het bestaande spoor te gaan.
Een waterpasje om na te meten op het oostelijke bruggehoofd.
Richting het oosten gezien:
Inmiddels drie niveaus aan spoor, straks allemaal in de berg verborgen.
Blik vanaf het bruggehoofd richting Davydorp-West. Waar in de verte de donkerrode locomotief staat, eindigt later de brug en gaat het spoor de andere berg (Florienberg) in.
Nu is het wachten op het drogen van de houtlijm tot we verder kunnen met het monteren van het laatste stukje rails (tot de brug) en het afmaken van de tunnel. Steentjes, verlichting, enzovoorts.
Lem en Bart
Een waterpasje om na te meten op het oostelijke bruggehoofd.
Richting het oosten gezien:
Inmiddels drie niveaus aan spoor, straks allemaal in de berg verborgen.
Blik vanaf het bruggehoofd richting Davydorp-West. Waar in de verte de donkerrode locomotief staat, eindigt later de brug en gaat het spoor de andere berg (Florienberg) in.
Nu is het wachten op het drogen van de houtlijm tot we verder kunnen met het monteren van het laatste stukje rails (tot de brug) en het afmaken van de tunnel. Steentjes, verlichting, enzovoorts.
Lem en Bart
Re: Lemland
Mooie update en (Klinknagel)-brug ligt al klaar.
Vergeet, 2e foto, de schroevendraaier met Pins niet op te ruimen.
Anders zien we die weer liggen met een filmpje
Gr Wim
Vergeet, 2e foto, de schroevendraaier met Pins niet op te ruimen.
Anders zien we die weer liggen met een filmpje
Gr Wim
Re: Lemland
Het hoekje waar het spoor vanaf de brug de tunnel in duikt is erg lastig te bouwen, ook al omdat er onder nog het spoor naar Lemstad Goederen gaat. Bovendien is het in een bocht. En gaat het over van Fleischmann rails op Minitrix. En moet er ook nog een sein op. Kortom: hoe gaan we dit maken? Tijd om wat dingen uit te proberen. Dat doen we met een mockup van karton. Een eerste opzetje.
Hoe laten we het (gehalveerde) brugdeel rusten op het bruggenhoofd? Hoe hoog moet dat worden (hoger dan we dachten) en hoe diep in het bouwsel (minder diep)?
En hoe moet het goederenspoor, waar ook nog een wissel in zit, er onderdoor?
En wat is de impact van het bouwwerk op de compositie? (behoorlijk, daarom is het maar goed dat de brug zelf niet van steen maar relatief transparant van staal is)
Hier zijn we voorlopig nog niet klaar...
Overmorgen weer verder!
Bart en Lem
Hoe laten we het (gehalveerde) brugdeel rusten op het bruggenhoofd? Hoe hoog moet dat worden (hoger dan we dachten) en hoe diep in het bouwsel (minder diep)?
En hoe moet het goederenspoor, waar ook nog een wissel in zit, er onderdoor?
En wat is de impact van het bouwwerk op de compositie? (behoorlijk, daarom is het maar goed dat de brug zelf niet van steen maar relatief transparant van staal is)
Hier zijn we voorlopig nog niet klaar...
Overmorgen weer verder!
Bart en Lem
Re: Lemland
Ziet er mooi uit Bart met die brug
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Lemland
Bart en Lem een genot om naar jullie foto's te kijken.
En wat een mooie baan prachtig mijn complimenten.
En wat een mooie baan prachtig mijn complimenten.
gr michel
Re: Lemland
Ik sluit mij hierbij aan,een plaatje.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894