Dit is de 2606.
Helemaal mee eens! Stadler bouwt immers al een dubbeldekker ofwel Doppelstock (DoSto) op basis van de FLIRT, met de naam KISS. Dat zou de capaciteit ten goede komen en er hoeven geen spreekwoordelijke wielen uitgevonden te worden. Inderdaad zo van de plank... Mooi/lelijk: over smaak valt niet te twisten.Timtrein85 schreef:Het blijft me verbazen waarom de NS wederom investeert in enkeldeks treinen. Waarom niet allemaal dubbeldeks treinen aanschaffen? De NS loopt qua capaciteit nu steeds achter de feiten aan...
Dat valt nog te bezien, waar word KISS als regionaal materieel ingezet bij een perron hoogte van 75cm?..........enkele stations rond Berlin, Koblenz Hbf misschien( ik weet niet hoe hoog de perrons zijn van de sporen waarop de RE uit Luxenburg/Saarbrücken( mix van KISS en FLIRT) word behandeld) en de RE60/70 Rheine/Bielefeld-Braunschweig rijd ermee of gaat er mee rijden op die route zijn diverse perrons wel 75cm maar hoe dat daar word opgelost weet ik zo niet. Het gaat er om dat mensen in een rolstoel zelfstandig zonder hulp de trein in en uit kunnen. In Duitsland word er nog wel eens voor opklapbare rolstoelbruggen gekozen die in de trein zelf zitten maar of dan als reiziger ze zelf mag bedienen weet ik niet. In Nederland hebben die ooit in SM90 gezeten maar daar moesten ze zover ik weet door het trein personeel bedient worden en dat gaat in tegen de richtlijnen die de EU nu steld als ik het goed begrijp.Redskin schreef:in andere landen wordt het toch ook succesvol ingezet?
Dat zal het niet gaan halen, de normen op het gebied van de veiligheid zijn namelijk ook aangescherpt. Het zou mij niet verbazen dat iedereen een zitplaats moet hebben en anders moet wachten. Een dergelijke regel wordt al gehanteerd in bijvoorbeeld Noorwegen.neudalhausenstadbahn schreef:Voor korte traject waarbij men er vanuit gaat dat een deel van de reizigers staat( je betaald immers om vervoerd te worden en niet voor een zitplaats)
Hoe realistisch is dat denk je?Zaunkönigs Bahn schreef:Dat zal het niet gaan halen, de normen op het gebied van de veiligheid zijn namelijk ook aangescherpt. Het zou mij niet verbazen dat iedereen een zitplaats moet hebben en anders moet wachten. Een dergelijke regel wordt al gehanteerd in bijvoorbeeld Noorwegen.neudalhausenstadbahn schreef:Voor korte traject waarbij men er vanuit gaat dat een deel van de reizigers staat( je betaald immers om vervoerd te worden en niet voor een zitplaats)
Tja beste Michiel... die eerste zin is in mijn geval een onterechte aanname. Jarenlang heb ik met het OV gereisd (en doe dat soms nog), in zowel binnen- als buitenland. Daarop is mijn mening dan ook op gebaseerd en ik hoop niet dat je daarmee die wilde reactie bedoelt die uit de wereld geholpen moet worden. Van mij mag je van harte jouw mening verdedigen -met alle respect- maar serveer andere meningen niet zo af. Want "hoe het echt werkt"; zoals het nu werkt, werkt het in ieder geval niet goed (da's mijn mening en die is niet op de persoon of kwetsend in het algemeen bedoeld). Vandaar ook dat ik eerder aangaf dat er verschillende (soorten) investeringen nodig zijn.neudalhausenstadbahn schreef:Ik heb het idee dat de meeste reageerden niet of nauwelijks met het OV reizen en geen idee hebben hoe het echt werkt. Ik voel me niet geroepen steeds weer de ene na de andere wilde reactie de wereld uit te helpen, dat is niet mijn hobby, dan beperk ik me wel weer tot de FLIRT topics op somda.
Groetjes Michiel
Geen idee, de Europese wetgeving gaat over veiligheid. Als NS besluit om op de korte trajecten de passagiers te laten staan en als de trein vanaf 120km/u met een noodstop tot stilstand moet worden gebracht, dan zullen de passagiers die niet zitten gelanceerd worden en als kogels door de bak gaan. Dat geeft dus zwaar letsel. Conform die Europese wetgeving is NS dan nalatig en waarschijnlijk ook strafbaar door grove nalatigheid. Een echt juridisch steekspel waar dan de gewonden weer niets aan hebben. Dus ja, hoe realistisch is iets? NS zal een afweging moeten maken en ze letten de laatste tijd te veel op eigen personeel en het geld en te weinig op de reiziger.Rick schreef:Hoe realistisch is dat denk je?Zaunkönigs Bahn schreef:Dat zal het niet gaan halen, de normen op het gebied van de veiligheid zijn namelijk ook aangescherpt. Het zou mij niet verbazen dat iedereen een zitplaats moet hebben en anders moet wachten. Een dergelijke regel wordt al gehanteerd in bijvoorbeeld Noorwegen.neudalhausenstadbahn schreef:Voor korte traject waarbij men er vanuit gaat dat een deel van de reizigers staat( je betaald immers om vervoerd te worden en niet voor een zitplaats)
De laatste twee jaar is NS erg ver gezonken, zover dat ik nu na 44 jaar klant te zijn geweest het voor gezien houdt met dat #$%$# bedrijf. Ik en mijn medereizigers worden behandeld alsof je vuil bent. Vooral het laatste jaar heb ik zaken en dingen meegemaakt met NS personeel dat je het haast niet geloofd. NS zet bewust op de drukste tijd een sprinter tweetje of een drietje in, voorheen stond hier een vierdelige dubbeldekker. Buiten het feit dat het comfort minimaal is gehalveerd is het ook vaak haringen in een ton, maar wel de volle mep vangen en een grote mond hebben. Een trein eerder en een trein later was de lengte in het begin minimaal 5 bakken. Maar ja, bij NS denken ze dat reizigers dom zijn of zo, dus iedereen verhuisd naar een trein eerder of later. En die worden nu ook te druk en dus worden de treinen teruggebracht tot veel te kort materiaal. En dan komt het zeer vaak voor dat treinen uit de dienst worden gehaald, sorry of zo klinkt het dan, pardon? Om totaal onduidelijke redenen de trein vertraging oploopt, aansluitingen niet gehaald worden en er niet wordt gewacht etc. Ik ben dit gesodemieter van de NS meer dan zat. Ik moet wel topeuros betalen voor een abo en moet dan ook nog inloggen en uitloggen. Hoe bedoel u privacy? Wat denkt dat #$%$# bedrijf wel niet?neudalhausenstadbahn schreef:Ik heb het idee dat de meeste reageerden niet of nauwelijks met het OV reizen en geen idee hebben hoe het echt werkt. Ik voel me niet geroepen steeds weer de ene na de andere wilde reactie de wereld uit te helpen, dat is niet mijn hobby, dan beperk ik me wel weer tot de FLIRT topics op somda.
Groetjes Michiel