N baan van Karel 'Minnetonka'

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Minnetonka

N baan van Karel 'Minnetonka'

Bericht door Minnetonka »

Hallo iedereen!
Mijne treinlayout begon als een ovaal, maar evolueerde naar een point-to-point operatie die over mijn bureau gaat en vervolgens door verschillende metal rekken.

Er is zelfs een goederenstation boven het hoofd van ons bed!

Geen problem daar: ik heb er twee fluorescentie leeselampen onder gemonteerd en mijn vrouw Anna houdt van lezen.

Ik heb in totaal ongevaar 35 meter spoor plus een nieuw gebouwde H0 point-to-point yard layout.
Gek, hè? Ik heb ook Z-schaal opgeborgen op mijn plank.

Vriendelijke groeten!
Karel (Charles)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nu is er een stootblok waar het rode kruis staat, omdat ik mijn keerlus heb verwijderd.

Afbeelding
Dit is mijn hogesnelheidslijn, maar er is een steile helling die begint bij de gebouwen. Het is een stijging van 9 cm over een lengte van 225 cm. Maar kleinere locomotieven hebben hier een hulp-locomotief nodig. 🙄🚂🚂

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Minnetonka op 16 nov 2024 13:07, 9 keer totaal gewijzigd.

neudalhausenstadbahn

Re: Charles Treinlayouts

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Charles, post je de rest van je modelbouw werk wel gewoon hier op het forum?

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
Minnetonka

Re: Karel's Treinlayouts

Hoi Michiel!
Heel erg bedankt voor je interesse in mijn projecten! 😀 Ja, ik ben van plan om al mijn toekomstige projecten (plus mijn oude) alleen hier op dit forum en in het Nederlands te presentieren! Aangezien ik ook al mijn electronica zelf ontwerp en bouw, heb ik veel foto's om te uploaden. 😁
Hoeveel MB per blog is hier toegestaan? 🤔

Vriendelijken groeten!
Karel (Charles)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Minnetonka op 16 nov 2024 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Onderwerp starter
Minnetonka

Re: Karel's N baan

Hoi irdeeren!
Hier zijn foto's van verschillende gebieden en gebouwen op mijn treinlayout. Het hoofdstation aan de westkant heet "St. Christiana", daroom is de layout heet "St. Christiana Spoorweg" genoemd.

Vriendelijke groten!
Karel (Charles)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Minnetonka op 16 nov 2024 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Onderwerp starter
Minnetonka

Re: N baan van Karel 'Minnetonka'

Hallo iedereen!
Hier zijn meer foto's. Houd er rekening mee dat het landschap slechts gedeeltelijk is voltooid of in andere gevallen helemaal niet. Deze N-schaal treinbaan is sinds 2005 in ontwikkeling, toen het nog maar een ovale vorm had.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn baantje 2010. Haha! 🤣

En hier is mijn H0-project dat ik je niet op dit forum zal laten zien. Maar hoe dan ook, ik gebruik metalen planken als een roomdivider tussen mijn voormalige kantoorhoek en mijn werkplaats. We slapen hier ook en Anna is een zeer begripvolle vrouw. Haha! 😅😂🤣😭

Afbeelding

Afbeelding

Mvg Karel
Laatst gewijzigd door Minnetonka op 16 nov 2024 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

william

Re: N baan van Charles 'Minnetonka'

Bericht door william »

Geweldig. En altijd handig een begripvolle vrouw :D

Groeten,
William

Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Onderwerp starter
Minnetonka

Hoi William!
Ja, dat is heel waar! En omdat Anna van lezen houdt 📖📚, heb ik mooie leeslampen geïnstalleerd onder het spoorwegterrein dat boven onze kussens loopt! Haha!

Mvg Karel (Charles)

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Een vrouw die jouw hobbies accepteert, je ondersteunt en motiveert is een belangrijke factor voor een gelukkig leven. ;-)

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Je hebt trouwens wat leuke scènes op je baan! Ook nog veel te doen, maar je kunt je tijd maar één keer besteden. Dat herken ik maar al te goed. Wat voor mij helpt is (gespecificeerde) todo-lijstjes maken. Dan kun je afstrepen en dat werkt bij mij motiverend. Je ziet dan ook dat er wel degelijk progressie is. Als je weinig tijd hebt kies je een klein (overzichtelijk) klusje. De grote dingen bewaar je dan voor een andere keer.

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
Minnetonka

Dank je Maarten!
Ja, er zijn nog veel kleine details te voltooien en bovendien is het landschap tijdelijk permanent achtergelaten. Nu ben ik met pensioen en heb ik alle tijd van de wereld, maar projectgeld faalt altijd. Wat is jouw suggestie om stof van mijn treinlayout te houden? Heldere plastic folie beschadigt altijd mijn boomtoppen, bliksemafleiders, antennes en andere kleine details.

Mvg Karel

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Stof is altijd lastig op een modelbaan. Er is weinig wat je er tegen kunt doen behalve afdekken. Hele dunne plasticfolie kan helpen. Bijvoorbeeld de folie die je in de bouwmarkt haalt om de boel te beschermen tegen verfspetters, dat ligt bij de verfspullen. Om beschadiging te voorkomen kun je steuntjes maken die de folie omhoog houden. Bijvoorbeeld van wat houten (afval)latjes.

Groeten,
Maarten

Onderwerp starter
Minnetonka

Ja, ik bedekte vroeger gevoelige objecten met die wegwerp plastic containers waarin vlees zit, en daarna trok ik het plastic eroverheen. Het was echt een karwei om bij mijn modelbaan te komen na alles uitgepakt te hebben. Ik heb ook ongeveer twee uur nodig om mijn spoor te reinigen en op te poetsen, en mijn recente gedeeltelijke scheur in de schouderpees door een val maakt dat een ellendige taak.

Mvg Karel

OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Mooie baan, indrukwekkende elektronica ook!!

Sterkte met je blessure.

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Plaats reactie