Dag Wim,
bedankt voor al je wijze raad. Het valt niet mee zo'n kleine baan te ontwerpen met alles wat ik wil
één van de lijnen had ik inderdaad bewust nog even niet ingetekend, omdat ik zat te twijfelen tussen twee opties. Ik heb ze er nu maar eens allebei ingezet
Optie 1:

- ontwerp final 2 ingekleurd.png (59.95 KiB) 7977 keer bekeken
Links is een groene lijn erbij gekomen. Hier komt een verhoogde los / laadplaats. Boven het zwarte spoor komt een portaal kraan of (als de portaalkraan niet past vanwege de hoogte) een kleine hijskraan.
Aan het grijze spoor komt de goederenloods. Hiermee kom ik aan drie sporen voor de goederen.
Aan het oranje spoor komt het station voor de passagiers.
Blauw zijn de sporen die vrij moeten blijven.
Ter verduidelijking heb ik het schaduwstation ook ingekleurd met dezelfde kleurcodering.
Optie 2:

- ontwerp final 3 ingekleurd.png (57.17 KiB) 7977 keer bekeken
Hierbij heb ik de zwarte lijn weggehaald. De groene lijn links is veranderd in de "grijze lijn".
Links komt er een verhoogde laad/los platfom, net als bij optie 2. Maar aan het begin zit een hijskraan (dat zwarte ronde ding met een rode spriet eraan

). Dit is dus een vervanger van de zwarte lijn uit optie 1.
Voordeel van optie 2 is dat deze baan rustiger oogt. Nadeel is dat ik dan met een langere trein ga rijden voor de goederen, waardoor ik in het schaduwstation minder treinen kwijt kan. Eigenlijk maar twee treinen en eventueel een klein locomotiefje.
Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit, ik moet er nog even een nachtje over slapen. Maar ik weet zeker dat het een van deze twee ontwerpen wordt.