Bouwupdate:
Veel succesverhalen te vertellen; zal het dit keer wat chronologisch doen.
Afgelopen week op het gemakje bezig geweest met wat kleine scenery. Mijn fietsenstalling heeft kleur:
De zijwand is geverfd met Revell 66 / 46 gemengd (1:0,5)
Het, nu nog, schone, golfplaat dak. Er komen nog poeders en groen aan te pas hoor!
Verschillende fietsen staan te drogen. Ze zitten op het 'verfplankje' geplakt met een stukje dubbelzijdige tape.
De eerste fietser komt aan bij een verder nog eng lege, vervallen stalling. Hij klungelt om z'n tas, fiets en z'n lijf in bedwang te houden. Misschien teveel gedronken met de Carnaval
Gisteren gezellig bij Martin Domburg geholpen met het geven van zijn eerste DINAMO workshop. Na afloop zijn we samen bezig geweest om een van mijn oudste modellen te reanimeren. Mijn ICm Koploper van Minitrix, die ik sinds m'n 11e heb, was echt aan het eind van zijn latijn. Het drijfwerk van de motor was nog prima in orde, maar o.a. de smoorspoel, stroomafnemers, printplaat en zelfs een wielstel ophanging waren echt helemaal op.
Dus werd mijn Koploper na járen analoog te zijn, nu voorzien van binnenverlichting, een Kuehn N45 decoder en een functiedecoder van Digikeijs. Het resultaat zie je hier:
Ik ben heel gelukkig nu! De lichtlekkage tussen de rijtuigen ga ik nog wegwerken trouwens
Vandaag heel de middag aan het stoeien geweest met een stekker

Zoals jullie weten, ben ik al enkele weken bezig met het aanleggen van mijn MCC netwerk. De magneetband en keerlus liggen al een tijdje. Vanmiddag wilde ik eens gaan testen. Wat bleek, het aanknijpen van de bandkabel op een stekker, bleek niet zo makkelijk als beschreven in de handleiding
Het plastic brak sneller dan dat het dicht kon schuiven.
De bandkabel bleek een taaie tegenstander. De tandjes van de doordrukstekker kwamen er amper doorheen!
Na veel gefoeter en met de hulp van allerlei Goden en verhevenen die ik aangeroepen heb, lukte het me uiteindelijk om 1 stekker toch te assembleren. Het gevolg was mooier dan ik kon dromen
"Ivm de policy wijziging van Photobucket in juli 2017, zijn deze foto's verloren gegaan. Helaas zijn de originelen ook onvindbaar. Dus is hier enkel tekst te vinden"
Een vrachtwagentje wat rondreed op mijn baan!
Goed, nu zaak om op te ruimen en dan kijken of er van de week tijd vrij is te maken om de electra van de testopstelling te verplaatsen naar de definitieve plaats onder de baan...
De vrachtwagen kon niet verder rijden. Iets blokkeerde de rijroute...
"Goh Alwin wat werk jij toch altijd strak, netjes en gestructureerd!" "eeeehm Mjah...

"
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje