Het was al even bekend maar het nieuwe product van Vincent en mij is nu gereed voor productie!!
DTS KeerPlus3
![Afbeelding](https://farm5.staticflickr.com/4785/40923071291_b3faec2483_b.jpg)
De eerste versie
De KeerPlus3 is een keerlusoplossing die volledig werkt op basis van stroomdetectie. Dus zonder kortsluiting! Nu is dit niet uniek, maar wat de KeerPlus3 zo bijzonder maakt is het gegeven dat hij functioneert op maar 3 secties. Tevens is de keerlus in beide richtingen te benaderen.
Hoe werkt dat?
De buitenste secties S1 en S3 worden gebruikt om de keerlus in de juiste richting te polariseren. Stel dat de loc S1 binnen rijd dan worden S2 en S3 gelijk gezet aan S1. Komt de loc vervolgens in S3 dan worden alleen S3 en S2 omgepoold waardoor S1 gereed blijft om een nieuwe loc te ontvangen. Andersom werkt het principe hetzelfde maar dan is S3 de eerste sectie. Niet onnodig te vermelden dat S2 de langste sectie is en de lengte heeft van de langste trein. S1 en S2 mogen net iets langer zijn als een loclengte, zeg maar 20 cm voor het gemak.
Op elke detectie schakelt de KeerPlus3 een contact waarmee je extern een functie kan aansturen. Denk daarbij aan een bezetmelder uitgang, een wissel, een relais of een led. Deze contacten zijn potentiaal vrij!
Waar we nog het meeste trots op zijn is de verwachte prijs van de module. Door de techniek zo simpel mogelijk te houden en veel smd techniek te gebruiken hebben we de kostprijs laag kunnen houden. Geen behuizing, geen poespas en gewoon via een dcc signaal te voeden.
Verwachte verkoopprijs € 30,-
De eerste succesvolle test:
Vincent gaat deze week de eerste serie produceren zodat deze uitgeleverd kan gaan worden aan de testers die zich via de nieuwsbrief eerder dit jaar hebben aangemeld. In de tussentijd zal ik mij gaan toeleggen op een handleiding en een tutorial video.
Verwachte release: April 2018
Ook op zeer korte termijn verwacht: DTS88
S88 bezetmeldmodule
![Afbeelding](https://farm5.staticflickr.com/4795/40923278161_99c5b98bdb_c.jpg)
No-nonsense S88 bezetmeldprint,
Geschatte verkoopprijs € 30,-
Verwachte release: Mei 2018