Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Zoals de titel al zegt ben ik bezig met een modelspoorbaan en vliegveld in één. Een mooie manier om mijn 2 hobby's spoor en luchtvaart te combineren.
Allereerst laat ik het originele plan zien waarbij de start/landingsbaan parallel aan een 2 sporige paradebaan met eilandperron liep. Waarna de paradebaan een bocht naar rechts maakt en daar in een keerlus keren kan
schets modelbaan by wesley munnik, on Flickr
Dit was dus het originele plan welke ik had met betrekking van de baan. De afmetingen van de baan zijn 300 cm lang, 165 cm diep. De bakdiepte van de lange zijde bedraagt 63 cm en de lengte van de keerlus bedraagt 90 centimeter.
Voor het vliegveld gedeelte is de schaal van 1:200 gekozen, dit om de hele simpele reden dat al mijn vliegtuigmodellen welke ik momenteel bezit schaal 1:200 zijn.
En het gekozen railmateriaal voor paradebaan en keerlus is Kato Unitrack, lekker simpel, snel te leggen en ziet er ook nog eens goed uit.
Maar vandaag op Station N-spoor gesproken met Jeroen of die tips had met betrekking tot de startbaan, baanverlichting en bebording. Tijdens dit gesprek kwam ook het idee van hem om het station ondergronds te gaan doen waarbij de laag erboven compleet aan het vliegveld gegeven worden kan.
Dit idee stond mij wel aan en daarom ga ik dit uitvoeren, dus in mijn volgende post komt het nieuwe plan hoe ik het een en ander wil gaan doen ook aan de hand van de tips van Jeroen.
Allereerst laat ik het originele plan zien waarbij de start/landingsbaan parallel aan een 2 sporige paradebaan met eilandperron liep. Waarna de paradebaan een bocht naar rechts maakt en daar in een keerlus keren kan
schets modelbaan by wesley munnik, on Flickr
Dit was dus het originele plan welke ik had met betrekking van de baan. De afmetingen van de baan zijn 300 cm lang, 165 cm diep. De bakdiepte van de lange zijde bedraagt 63 cm en de lengte van de keerlus bedraagt 90 centimeter.
Voor het vliegveld gedeelte is de schaal van 1:200 gekozen, dit om de hele simpele reden dat al mijn vliegtuigmodellen welke ik momenteel bezit schaal 1:200 zijn.
En het gekozen railmateriaal voor paradebaan en keerlus is Kato Unitrack, lekker simpel, snel te leggen en ziet er ook nog eens goed uit.
Maar vandaag op Station N-spoor gesproken met Jeroen of die tips had met betrekking tot de startbaan, baanverlichting en bebording. Tijdens dit gesprek kwam ook het idee van hem om het station ondergronds te gaan doen waarbij de laag erboven compleet aan het vliegveld gegeven worden kan.
Dit idee stond mij wel aan en daarom ga ik dit uitvoeren, dus in mijn volgende post komt het nieuwe plan hoe ik het een en ander wil gaan doen ook aan de hand van de tips van Jeroen.
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Mooie combinatie Wesley, wordt het vliegveld statisch of laat je een vliegtuig ook taxiën over de baan.
Misschien zelfs op de achtergrond de uitvoering van het vliegtuig op de baan van Loek Bronkhorst.
Dit gaan we zeker volgen.
Misschien zelfs op de achtergrond de uitvoering van het vliegtuig op de baan van Loek Bronkhorst.
Dit gaan we zeker volgen.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
-
- Berichten: 5338
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Hoi Wesley, leuk idee en zeker ook een goed idee van Jeroen omdat het spoor en station ondergronds te doen. Ik heb ook een aantal ondergrondse stations gebouwd, dus ik ga dit volgen, misschien dat ik je dan nog ergens mee helpen.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Zo en dan het nieuwe plan welke ik wil gaan toepassen, allereerst het nieuwe sporenplan ( ik heb 1 pendelspoortje toegevoegd welke als programmeerspoor gebruikt worden kan maar ook om af en toe een trein naar het kopspoortje te laten pendelen. Dit zal een GTW van Veolia zijn naar alle waarschijnlijkheid.
baanplan def onderdeel by wesley munnik, on Flickr
En dan nu het vliegveld gedeelte, ik heb er voor gekozen de startbaan schuin over de baan te laten lopen om toch wat van het strakke langs de rand te voorkomen. De startbaan zal in breedte op schaal 22,5 cm worden dit komt neer op 45 meter in de werkelijkheid. Dit is een maat welke op heel veel vliegvelden gehanteerd wordt. Ernaast komen 2 autostroken welke door airport autority's en hulpdiensten etc gebruikt worden kan. Helemaal links wat boven de helix zit komt een deel van een taxibaan en daar komt ook ruimte voor een holdingplek waar vliegtuigen kunnen wachten op hun clearance de startbaan op te mogen. In het rode vlak komt een brandweerkazerne te staan tbv de vliegtuigbrandbestrijding. Hier zullen oa. de crashtenders van herpa te komen staan. Welke ook af en toe de startbaan op mogen voor een vliegtuig in de problemen.
bovendeel def by wesley munnik, on Flickr
En dan nog wat foto's zoals de baan er op dit moment uit ziet, ( sporenplan is nu gelijk zoals in nieuw plan).
IMG_9355 by wesley munnik, on Flickr
IMG_9354 by wesley munnik, on Flickr
IMG_9353 by wesley munnik, on Flickr
IMG_9351 by wesley munnik, on Flickr
IMG_9350 by wesley munnik, on Flickr
baanplan def onderdeel by wesley munnik, on Flickr
En dan nu het vliegveld gedeelte, ik heb er voor gekozen de startbaan schuin over de baan te laten lopen om toch wat van het strakke langs de rand te voorkomen. De startbaan zal in breedte op schaal 22,5 cm worden dit komt neer op 45 meter in de werkelijkheid. Dit is een maat welke op heel veel vliegvelden gehanteerd wordt. Ernaast komen 2 autostroken welke door airport autority's en hulpdiensten etc gebruikt worden kan. Helemaal links wat boven de helix zit komt een deel van een taxibaan en daar komt ook ruimte voor een holdingplek waar vliegtuigen kunnen wachten op hun clearance de startbaan op te mogen. In het rode vlak komt een brandweerkazerne te staan tbv de vliegtuigbrandbestrijding. Hier zullen oa. de crashtenders van herpa te komen staan. Welke ook af en toe de startbaan op mogen voor een vliegtuig in de problemen.
bovendeel def by wesley munnik, on Flickr
En dan nog wat foto's zoals de baan er op dit moment uit ziet, ( sporenplan is nu gelijk zoals in nieuw plan).
IMG_9355 by wesley munnik, on Flickr
IMG_9354 by wesley munnik, on Flickr
IMG_9353 by wesley munnik, on Flickr
IMG_9351 by wesley munnik, on Flickr
IMG_9350 by wesley munnik, on Flickr
Laatst gewijzigd door Thalys op 27 mei 2018 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Hoi Nico,Nico Essers schreef:Mooie combinatie Wesley, wordt het vliegveld statisch of laat je een vliegtuig ook taxiën over de baan.
Misschien zelfs op de achtergrond de uitvoering van het vliegtuig op de baan van Loek Bronkhorst.
Dit gaan we zeker volgen.
Het vliegveld gaat statisch worden, het laten taxiën was een mogelijkheid geweest via magnorail alleen dan moet ik ruim een schaduwstation van ongeveer 40 CM breed hebben om een vliegtuig te kunnen keren. En helaas heb ik hier niet de ruimte voor.
Eventueel op de achtergrond een vliegtuig die vliegt is iets wat ik nog overweeg, maar in ieder geval thanks voor het idee.
Hoi Michiel,neudalhausenstadbahn schreef:Hoi Wesley, leuk idee en zeker ook een goed idee van Jeroen omdat het spoor en station ondergronds te doen. Ik heb ook een aantal ondergrondse stations gebouwd, dus ik ga dit volgen, misschien dat ik je dan nog ergens mee helpen.
Groetjes Michiel
Mocht je ik je hulp nodig hebben, weet ik je te vinden. Alvast bedankt
Gr,
Wesley
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
En dan als laatste berichtje van vandaag even een klein lijstje met mijn huidige vloot vliegtuigen welke ik momenteel bezit.
KLM CityHopper PH-KZU Fokker 70 met afscheids Livery Antony Fokker
IMG_9362 by wesley munnik, on Flickr
KLM CityHopper PH-KSD Saab-340
IMG_9360 by wesley munnik, on Flickr
KLM PH-BVA Boeing 777-300ER Orange Pride Livery
IMG_9363 by wesley munnik, on Flickr
KLM PH-BVQ Boeing 777-300ER Skyteam Livery
IMG_9365 by wesley munnik, on Flickr
KLM PH-KCD MacDonald Douglas MD-11
IMG_9364 by wesley munnik, on Flickr
KLM PH-KLM Boeing 787-9 Dreamliner
IMG_9376 by wesley munnik, on Flickr
KLM PH-BXJ Boeing 737-800 Retro Livery
IMG_9372 by wesley munnik, on Flickr
KLM PH-BXQ Boeing 737-900 Skyteam Livery
IMG_9370 by wesley munnik, on Flickr
KLM PH-BGD Boeing 737-700
IMG_9369 by wesley munnik, on Flickr
Air Berlin D-ABFK Airbus A320-214 bitburger Livery
IMG_9367 by wesley munnik, on Flickr
Corendon PH-CDF Boeing 737-800
IMG_9368 by wesley munnik, on Flickr
RyanAir EL-ENX Boeing 737-800
IMG_9371 by wesley munnik, on Flickr
United N20904 Boeing 787-8 Dreamliner
IMG_9375 by wesley munnik, on Flickr
Etihad E6-BLA Boeing 787-9 Dreamliner
IMG_9377 by wesley munnik, on Flickr
TUI PH-OYI Boeing 767-300
IMG_9366 by wesley munnik, on Flickr
Speciaal voor jouw Jeroen, en inderdaad Winglets.
Transavia PH-TRA Boeing 737-800
IMG_9373 by wesley munnik, on Flickr
Transavia PH-HSI Boeing 737-800 PeterPan vakantieclub livery
IMG_9374 by wesley munnik, on Flickr
Dit is op dit moment de vloot vliegtuigen welke ik bezit, er staan nog enkele op het wensenlijstje en deze zullen wanneer ik die tegenkom ook aan de verzameling worden toegevoegd.
Tot zover deze update.
KLM CityHopper PH-KZU Fokker 70 met afscheids Livery Antony Fokker
IMG_9362 by wesley munnik, on Flickr
KLM CityHopper PH-KSD Saab-340
IMG_9360 by wesley munnik, on Flickr
KLM PH-BVA Boeing 777-300ER Orange Pride Livery
IMG_9363 by wesley munnik, on Flickr
KLM PH-BVQ Boeing 777-300ER Skyteam Livery
IMG_9365 by wesley munnik, on Flickr
KLM PH-KCD MacDonald Douglas MD-11
IMG_9364 by wesley munnik, on Flickr
KLM PH-KLM Boeing 787-9 Dreamliner
IMG_9376 by wesley munnik, on Flickr
KLM PH-BXJ Boeing 737-800 Retro Livery
IMG_9372 by wesley munnik, on Flickr
KLM PH-BXQ Boeing 737-900 Skyteam Livery
IMG_9370 by wesley munnik, on Flickr
KLM PH-BGD Boeing 737-700
IMG_9369 by wesley munnik, on Flickr
Air Berlin D-ABFK Airbus A320-214 bitburger Livery
IMG_9367 by wesley munnik, on Flickr
Corendon PH-CDF Boeing 737-800
IMG_9368 by wesley munnik, on Flickr
RyanAir EL-ENX Boeing 737-800
IMG_9371 by wesley munnik, on Flickr
United N20904 Boeing 787-8 Dreamliner
IMG_9375 by wesley munnik, on Flickr
Etihad E6-BLA Boeing 787-9 Dreamliner
IMG_9377 by wesley munnik, on Flickr
TUI PH-OYI Boeing 767-300
IMG_9366 by wesley munnik, on Flickr
Speciaal voor jouw Jeroen, en inderdaad Winglets.
Transavia PH-TRA Boeing 737-800
IMG_9373 by wesley munnik, on Flickr
Transavia PH-HSI Boeing 737-800 PeterPan vakantieclub livery
IMG_9374 by wesley munnik, on Flickr
Dit is op dit moment de vloot vliegtuigen welke ik bezit, er staan nog enkele op het wensenlijstje en deze zullen wanneer ik die tegenkom ook aan de verzameling worden toegevoegd.
Tot zover deze update.
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 24 apr 2018 22:12
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Dat is een mooie verzameling vliegtuigen, begrijpelijk dat je die wilt combineren met de treinen.
Schiphol krijgt er een concurrent bij
Schiphol krijgt er een concurrent bij
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Hoi Wesley,
Je hebt dezelfde hobbies als ik haha, alleen spaar ik 1/400 vooral.
Leuk idee, alleen vraag ik me af hoe je het met de vliegtuigen gaat doen.
De meeste van je modellen, hoe mooi ook, hebben geen onderstel...
Van Hogan zijn wel modellen met onderstellen, of complete metalen modellen, maar die zijn wel prijzig.
Groeten,
Marco
Je hebt dezelfde hobbies als ik haha, alleen spaar ik 1/400 vooral.
Leuk idee, alleen vraag ik me af hoe je het met de vliegtuigen gaat doen.
De meeste van je modellen, hoe mooi ook, hebben geen onderstel...
Van Hogan zijn wel modellen met onderstellen, of complete metalen modellen, maar die zijn wel prijzig.
Groeten,
Marco
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Hang ze aan een babymobiel, heb je er gelijk muziek bijOenckie schreef:De meeste van je modellen, hoe mooi ook, hebben geen onderstel...
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Is een landings-/startbaan niet wat 'saai'? Ik zelf zou eerder voor een locatie rond een aankomst/vertrekhal, opstellocatie met hangar/onderhoud of taxibanen kiezen. Lijkt mij veel leuker om meer bedrijvigheid te creëren rond een vliegveld.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Berichten: 5338
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Wesley, ik heb even de topics van mijn ondergrondse stations opgezocht, misschien dat je er nuttige dingen uit kan halen:
Neu Dalhausen Hbf U-bahn
Diorama Soest Wiedergeburt des Pharaos
Groetjes Michiel
Neu Dalhausen Hbf U-bahn
Diorama Soest Wiedergeburt des Pharaos
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Hoi Marco,Oenckie schreef:Hoi Wesley,
Je hebt dezelfde hobbies als ik haha, alleen spaar ik 1/400 vooral.
Leuk idee, alleen vraag ik me af hoe je het met de vliegtuigen gaat doen.
De meeste van je modellen, hoe mooi ook, hebben geen onderstel...
Van Hogan zijn wel modellen met onderstellen, of complete metalen modellen, maar die zijn wel prijzig.
Groeten,
Marco
Hahaha grappig dat we de zelfde interesses hebben inderdaad, voor wat betreft de vloot zonder landingsgestel deze worden allemaal voorzien van een 3D getekend onderstel zodat ze ook gebruikt worden kunnen op de baan.
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
WilcoV schreef:Is een landings-/startbaan niet wat 'saai'? Ik zelf zou eerder voor een locatie rond een aankomst/vertrekhal, opstellocatie met hangar/onderhoud of taxibanen kiezen. Lijkt mij veel leuker om meer bedrijvigheid te creëren rond een vliegveld.
Een aankomst/vertrekhal heb ik overwogen alleen kwa ruimte kwam ik totaal niet uit een beetje terminal neem al gauw de hele plaat in beslag. En dan is de ruimte voor de aviobruggen en vliegtuigen nog niet eens meegerekend. Om het saaie te breken zal ik wel het een en ander willen gaan toevoegen wat moet ik nog uit gaan denken.
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Zou ook misschien geneigd zijn om een vertrekhal te bouwen. Dat hoeft namelijk niet volledig nagebouwd te worden, je kunt zeg een stukje van de terminal of een pier nemen met twee of drie gates met een vliegtuig ernaast geparkeerd en dan de illusie opwekken dat het verder gaat óf een kleinere luchthaven nemen waar maar een of twee airbus 320's tegelijk staan. Heeft ook het voordeel dat het realistischer is om een stilstaand vliegtuig bij een gate te hebben staan dan halverwege de startbaan. En een startbaan zal je tenslotte ook maar een klein, klein stukje van kunnen nabouwen, want wil je dat op schaal nabouwen ben je ook zo 10-15 meter kwijt. In N. Maar dit zijn enkel mijn meningen. Hoe dan ook een heel leuk idee en ik zal vast niet de enige zijn die benieuwd is naar de bouw van de baan!
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Zit op de moment in Berlijn en heb daar gisteren het vliegveld Tegel bezocht op het panoramaterras en daar tot inzichten gekomen dat er misschien het 1 en ander mogelijk moet zijn om ook een stukje pier/terminal te bouwen. Morgen als ik thuis ben ga ik eens schetsen of wat ik wil haalbaar is.
Gr,
Wesley
Gr,
Wesley
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Zo gisteravond teruggekomen vanuit Berlijn en mijn idee eens uitgetekend op schaal in autocad.
luchthaven by wesley munnik, on Flickr
Hier kom ik op uit. Ik ben express voor het vliegtuig die er 5 keer op staat uitgegaan van een 737-900 deze is een van de grootste vliegtuigen welke ik wil gaan gebruiken. De rest valt hieronder kwa maat, aan de gate kan ook nog een 767 of MD-11 staan maar dat is dan wel het max. Op de start/landingsbaan kan wel groter spul komen te staan zoals de 777 en Airbus A350 welke ik bezit.
Nu eerst nog nadenken of er meerdere opties zijn en die uittekenen, tips en opmerkingen zijn uiteraard welkom.
Groetjes,
Wesley
luchthaven by wesley munnik, on Flickr
Hier kom ik op uit. Ik ben express voor het vliegtuig die er 5 keer op staat uitgegaan van een 737-900 deze is een van de grootste vliegtuigen welke ik wil gaan gebruiken. De rest valt hieronder kwa maat, aan de gate kan ook nog een 767 of MD-11 staan maar dat is dan wel het max. Op de start/landingsbaan kan wel groter spul komen te staan zoals de 777 en Airbus A350 welke ik bezit.
Nu eerst nog nadenken of er meerdere opties zijn en die uittekenen, tips en opmerkingen zijn uiteraard welkom.
Groetjes,
Wesley
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Ik denk alleen dat flight safety niet vrolijk word als het eind van de baan richting de terminal loopt
Groet,
Wouter
Every day is a school day.
Wouter
Every day is a school day.
-
- Berichten: 5338
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Hoi Wesley, je zou op de linker zijde ook een halve ronde terminal zoals op Tegel kunnen maken.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Ik zou inderdaad de baan iets draaien, van linksonder naar rechtsboven. Dat is veiliger dan het hebben van een overshoot richting terminal
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Dat is een probleempje inderdaad. Tevens zou de nadering van de landingsbaan recht over de terminal en de apron gaan....iets minder sjiek. En: de jetblast van de vertrekkende kisten blaft alles en iedereen weg achter de threshold!
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Tot deze conclusie was ik ook al gekomen eigenlijk. Daarom het plan aangepast, het is nog niet helemaal jut van het maar beter dan dat het was.
luchthavenn by wesley munnik, on Flickr
Toch nog maar eens verder denken hoe het beter kan. Tips zijn uiteraard welkom.
luchthavenn by wesley munnik, on Flickr
Toch nog maar eens verder denken hoe het beter kan. Tips zijn uiteraard welkom.
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Wesley,
Nu heb je nog steeds hetzelfde probleem....taxiende vliegtuigen zo vóór de threshold gaat niet. Op Shithole heb je wel zoiets met de taxiways rondom 18C, maar die taxibaan ligt dan honderden meters achter het begin de van de baan (die kisten rijden dan terug naar de terminal na te zijn geland op 18R. De favoriete route van elke piloot. Maar niet heus....
Nu heb je nog steeds hetzelfde probleem....taxiende vliegtuigen zo vóór de threshold gaat niet. Op Shithole heb je wel zoiets met de taxiways rondom 18C, maar die taxibaan ligt dan honderden meters achter het begin de van de baan (die kisten rijden dan terug naar de terminal na te zijn geland op 18R. De favoriete route van elke piloot. Maar niet heus....
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Toch handig een kenner die meeleest
Maar weer in autocad gaan tekenen en de startbaan drastisch verkort en schuiner gelegd en daarmee op het volgende uitgekomen.
luchthavennn by wesley munnik, on Flickr
Nog steeds niet optimaal maar in ieder geval geen vliegtuigen die voor de threshold taxiën maar meer ernaast. Ben benieuwd of dit al wat realistischer is. In ieder geval moet ik duidelijk in de leer kwa infrastructuur op luchthavens
Maar weer in autocad gaan tekenen en de startbaan drastisch verkort en schuiner gelegd en daarmee op het volgende uitgekomen.
luchthavennn by wesley munnik, on Flickr
Nog steeds niet optimaal maar in ieder geval geen vliegtuigen die voor de threshold taxiën maar meer ernaast. Ben benieuwd of dit al wat realistischer is. In ieder geval moet ik duidelijk in de leer kwa infrastructuur op luchthavens
Re: Een luchthaven en modelspoorbaan in één
Helaas helaas! Toch nog te dichtbij! Als taxibaan zou dat wel kunnen trouwens. Kijk eens op Google Maps naar de lay-out van Shithole, aan de zuidkant van de terminal heb je C pier, ernaast twee parallelle taxiways (A en B) en dan de holdingpoints voor baan 24. Kijk maar eens hoe ver dat weg ligt van elkaar.