Haha.....wat een sukkel
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Haha.....wat een sukkel
Waarom denken mensen dat als ze er iets tussen doen dat de deur weer open gaat of zo.
Met vriendelijke groet,
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Ronald
N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Re: Haha.....wat een sukkel
@Ronald, omdat dit bij liftdeuren ook zo is.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Haha.....wat een sukkel
Ik dacht ook dat dat zo was hoorRonald2016 schreef: ↑19 mar 2019 22:40 Waarom denken mensen dat als ze er iets tussen doen dat de deur weer open gaat of zo.
---
Groeten ...Hans
Re: Haha.....wat een sukkel
---
Oké.....maar waarom eigenlijk niet?
Zelfs automatische autoramen zijn zo beveiligd
---
Oké.....maar waarom eigenlijk niet?
Zelfs automatische autoramen zijn zo beveiligd
---
Groeten ...Hans
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
- Locatie: Leiden
Re: Haha.....wat een sukkel
Omdat klierende blagen dan mogelijk voor veel te veel vertraging gaan zorgen.
Bij autobussen werk het wel zo, en menig buschauffeur heeft flink wat te stellen met rotjochies die geregeld verhinderen dat de deuren zich sluiten.
Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com
vlieringerwerf.wordpress.com
Re: Haha.....wat een sukkel
Moderne treinen hebben een zogenaamde klembeveiliging. Dit betekend dat de deuren bij een substantieel obstakel niet in de vergrendeling gaan. Ze gaan wel dicht maar kunnen met enige kracht open worden gehouden om het obstakel er tussenuit te nemen. Indien een object kleiner is dan het substantiële, dan is het aan de chef van de trein om bij zijn vertrekprocedure dit te controleren en mag deze niet het vertrekproces afronden. Als er wel iets substantieels tussen de deuren zit gaan ze zoals ik aangaf niet in de vergrendeling en krijgt de machinist geen lamp deuren dicht.
Dit is in de meest simpele taal hoe het werkt.
Inderdaad moet het object van enige omvang zijn omdat anders het vertrekproces wel heel veel onderbroken zou worden. Om te voorkomen dat de deuren bij kleinere objecten toch in de vergrendeling gaan is er in het vertrekproces een procedure opgenomen waarbij de Chef van de trein een tweede kijkmoment moet toepassen. Deze moet daadwerkelijk uit de trein stappen (bij NSR) en langs de trein kijkend constateren dat alle overige deuren (behalve die van de chef zelf) zijn gesloten en er geen objecten naar buiten steken. Bij overige vervoerders zijn hier gelijksoortige processen opgesteld al dan niet met behulp van een spiegel.
Dit is in de meest simpele taal hoe het werkt.
Inderdaad moet het object van enige omvang zijn omdat anders het vertrekproces wel heel veel onderbroken zou worden. Om te voorkomen dat de deuren bij kleinere objecten toch in de vergrendeling gaan is er in het vertrekproces een procedure opgenomen waarbij de Chef van de trein een tweede kijkmoment moet toepassen. Deze moet daadwerkelijk uit de trein stappen (bij NSR) en langs de trein kijkend constateren dat alle overige deuren (behalve die van de chef zelf) zijn gesloten en er geen objecten naar buiten steken. Bij overige vervoerders zijn hier gelijksoortige processen opgesteld al dan niet met behulp van een spiegel.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie