[Station Gilze-Rijen anno 1980] en [Tilburg Goederen] in aanbouw...
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4694
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]
Bouwupdate:
Afgelopen maanden steeds geprobeerd om de draad bij deze baan weer op te pakken. Ik kreeg via de social media kanalen en ook hier steeds weer de vraag om foto's en filmpjes van mijn (rijdende) collectie en steeds moest ik mensen 'teleurstellen' omdat de baan al meer dan een jaar in storing ligt.
In 2018 ben ik er voor het laatst mee naar een beurs geweest. Daar heeft de baan aanzienlijke transportschade opgelopen, m.n. in het schaduwstation en op module Venneweg waar enkele bovenleidingmasten en seinen sneuvelden toen iemand zijn tas op mijn baan zette ( )
Die schade is wel herstelt, maar het schaduwstation heeft nooit meer lekker gereden. Eind 2019 heb ik nog enkele wissels vervangen, maar de servo's eronder zijn door een domme fout doorgebrand. Daarnaast zijn op 2 moduleovergangen de railzen losgebroken en dat maakte dat er niet meer gereden kon worden.
Toen ik bij een update van iTrain vervolgens het iTrainbestand niet geopend kreeg (corrupted data?), was de maat vol en ben ik me volledig gaan storten op de beursbaan en m'n bedrijfje.
Samen met m'n ega besprak ik m'n 'vastloper' en zij opperde om dan een vaste baan te ontwerpen met een schaduwstation wat gewoon vastligt. Dat leek me wel wat en in Anyrail zijn er verschillende ideeën uitgewerkt. Echter van bouwen kwam het niet, ivm ons voorgenomen huwelijk en het geld wat ik maar 1x uit kan geven.
Corona gooide vervolgens roet in het eten...
De afgelopen maand kwam er een mogelijke optie langs om een huis te kopen. In afwachting van de acceptatie van het bod, werd er alvast wat opgeruimd en ging ik weer piekeren, hoe verder met Gilze-Rijen.
Helaas werd ons bod niet geaccepteerd, maar nieuwe ideeën waren geboren. Omdat we hier alweer een tijdje wonen, heeft het management besloten, dan maar hier de boel op te gaan knappen. Inclusief nieuwe verdeling van de ruimtes.
Ik verhuis naar een andere kamer en daar maak ik gelijk goed gebruik van. Ik ga een nieuwe basis voor deze baan bouwen én meer opbergruimte creëren onder en boven de baan. Dat houdt de boel hopelijk geordend en overzichtelijk, zodat ik de draad niet opnieuw kwijtraak of dingen stukgaan...
Het wordt een volledig vaste baan met kasten eronder en een stevige fries erboven voor opbergruimten.
Het ontwerp wordt een eenvoudig hondenbot, zoals nu al, maar dan zonder groot schaduwstation. Immers is daar door de genoemde kasten geen ruimte voor. Daarnaast ben ik een scenery bouwer en geen technicus, de laatste paar keer van falende schaduwstations bewijzen dat.
Dus in mijn ontwerp binnen de beide keerlussen komen wel wat opstelsporen, zodat er een afwisselende treinenloop is, maar geen 'Schellenbach-achtig' geheel. De treinen die ik wil laten rijden, zullen dan dus gekozen worden en op de baan geplaatst worden als ik dat wil.
Het gemis van een schaduwstation lijkt me mee te vallen. Op mijn beursbaan liggen ook slechts 2 opstelsporen en daar beleef ik erg veel plezier aan. Ik vind vooral het fotograveren van het rollend materieel leuk zo blijkt! En dan is het handig dat een trein 10x voorbijkomt
Goed, hele verhandeling, het volk wilt vast foto's...
Dan maar ter afscheid ofzo denk ik, enkele beelden!
Al het rollend materieel is de afgelopen dagen door mijn handen gegaan, gecatalogiseerd en opgeborgen. In afwachting van dat wat komen gaat...
De baan (links) is helemaal leeggehaald. Goed te zien is de reeds enigzins 'desolate' staat van m.n. module Venneweg...
De beursbaan (rechts) blijft gewoon bestaan. Daar wordt momenteel een wissel in vervangen, zodat alle sporen weer bruikbaar zijn en hopelijk, na alle Corona, gaat hij voor het eerst op reis!
Stationsgebouw Gilze-Rijen, van Markenburg.nl. Ik vind het nog altijd een enorm goed gelukt model van Markenburg. Dit is mijn versie 2, waar ik al veel meer details heb toegevoegd dan in het eerste model...
Overzicht van het stationsgebied...
Inrit van module Venneweg, vanaf het station. Hier missen veel scenery elementen, zoals de geplette bovenleidingmasten, een dwergsein en het zwaar gehavende fabrieksgebouw...
Detailopname van het gehavende fabriekspand...
Sommige scenes zijn nog mooi intact. Mogelijk krijgen bovenstaande zaken een plaats op de nieuwe baan...
Het perron en stationsgebouw blijven bewaard voor de nieuwe baan. Hoe ik dat precies aan ga pakken weet ik nog niet, met name het perron zit hufterproof vast op de baan. Maar komt tijd, komt raad...
Ook deze scenery wordt 'gered'...
De bakkerij moet wel wijken. Als in, de module is voor het nieuwe ontwerp wat te breed en wordt aan de straatzijde ingekort.
Waar de bakkerij terugkomt, weet ik nog niet...
Alle plannen zijn nog echt plannen. Eerst moeten de kamers opgeknapt worden en ingericht. Daarna begin ik met de baan te verhuizen en af te breken.
Mocht iemand in delen van de scenery of de helix als geheel, interesse hebben, dan kan die zich melden via PB.
Als alles volgens plan verloopt zal Gilze-Rijen 1:160 3.0.,van de zomer geboren worden.
En versie 2.0? Gelukkig hebben we de foto's nog, zeg maar
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Afgelopen maanden steeds geprobeerd om de draad bij deze baan weer op te pakken. Ik kreeg via de social media kanalen en ook hier steeds weer de vraag om foto's en filmpjes van mijn (rijdende) collectie en steeds moest ik mensen 'teleurstellen' omdat de baan al meer dan een jaar in storing ligt.
In 2018 ben ik er voor het laatst mee naar een beurs geweest. Daar heeft de baan aanzienlijke transportschade opgelopen, m.n. in het schaduwstation en op module Venneweg waar enkele bovenleidingmasten en seinen sneuvelden toen iemand zijn tas op mijn baan zette ( )
Die schade is wel herstelt, maar het schaduwstation heeft nooit meer lekker gereden. Eind 2019 heb ik nog enkele wissels vervangen, maar de servo's eronder zijn door een domme fout doorgebrand. Daarnaast zijn op 2 moduleovergangen de railzen losgebroken en dat maakte dat er niet meer gereden kon worden.
Toen ik bij een update van iTrain vervolgens het iTrainbestand niet geopend kreeg (corrupted data?), was de maat vol en ben ik me volledig gaan storten op de beursbaan en m'n bedrijfje.
Samen met m'n ega besprak ik m'n 'vastloper' en zij opperde om dan een vaste baan te ontwerpen met een schaduwstation wat gewoon vastligt. Dat leek me wel wat en in Anyrail zijn er verschillende ideeën uitgewerkt. Echter van bouwen kwam het niet, ivm ons voorgenomen huwelijk en het geld wat ik maar 1x uit kan geven.
Corona gooide vervolgens roet in het eten...
De afgelopen maand kwam er een mogelijke optie langs om een huis te kopen. In afwachting van de acceptatie van het bod, werd er alvast wat opgeruimd en ging ik weer piekeren, hoe verder met Gilze-Rijen.
Helaas werd ons bod niet geaccepteerd, maar nieuwe ideeën waren geboren. Omdat we hier alweer een tijdje wonen, heeft het management besloten, dan maar hier de boel op te gaan knappen. Inclusief nieuwe verdeling van de ruimtes.
Ik verhuis naar een andere kamer en daar maak ik gelijk goed gebruik van. Ik ga een nieuwe basis voor deze baan bouwen én meer opbergruimte creëren onder en boven de baan. Dat houdt de boel hopelijk geordend en overzichtelijk, zodat ik de draad niet opnieuw kwijtraak of dingen stukgaan...
Het wordt een volledig vaste baan met kasten eronder en een stevige fries erboven voor opbergruimten.
Het ontwerp wordt een eenvoudig hondenbot, zoals nu al, maar dan zonder groot schaduwstation. Immers is daar door de genoemde kasten geen ruimte voor. Daarnaast ben ik een scenery bouwer en geen technicus, de laatste paar keer van falende schaduwstations bewijzen dat.
Dus in mijn ontwerp binnen de beide keerlussen komen wel wat opstelsporen, zodat er een afwisselende treinenloop is, maar geen 'Schellenbach-achtig' geheel. De treinen die ik wil laten rijden, zullen dan dus gekozen worden en op de baan geplaatst worden als ik dat wil.
Het gemis van een schaduwstation lijkt me mee te vallen. Op mijn beursbaan liggen ook slechts 2 opstelsporen en daar beleef ik erg veel plezier aan. Ik vind vooral het fotograveren van het rollend materieel leuk zo blijkt! En dan is het handig dat een trein 10x voorbijkomt
Goed, hele verhandeling, het volk wilt vast foto's...
Dan maar ter afscheid ofzo denk ik, enkele beelden!
Al het rollend materieel is de afgelopen dagen door mijn handen gegaan, gecatalogiseerd en opgeborgen. In afwachting van dat wat komen gaat...
De baan (links) is helemaal leeggehaald. Goed te zien is de reeds enigzins 'desolate' staat van m.n. module Venneweg...
De beursbaan (rechts) blijft gewoon bestaan. Daar wordt momenteel een wissel in vervangen, zodat alle sporen weer bruikbaar zijn en hopelijk, na alle Corona, gaat hij voor het eerst op reis!
Stationsgebouw Gilze-Rijen, van Markenburg.nl. Ik vind het nog altijd een enorm goed gelukt model van Markenburg. Dit is mijn versie 2, waar ik al veel meer details heb toegevoegd dan in het eerste model...
Overzicht van het stationsgebied...
Inrit van module Venneweg, vanaf het station. Hier missen veel scenery elementen, zoals de geplette bovenleidingmasten, een dwergsein en het zwaar gehavende fabrieksgebouw...
Detailopname van het gehavende fabriekspand...
Sommige scenes zijn nog mooi intact. Mogelijk krijgen bovenstaande zaken een plaats op de nieuwe baan...
Het perron en stationsgebouw blijven bewaard voor de nieuwe baan. Hoe ik dat precies aan ga pakken weet ik nog niet, met name het perron zit hufterproof vast op de baan. Maar komt tijd, komt raad...
Ook deze scenery wordt 'gered'...
De bakkerij moet wel wijken. Als in, de module is voor het nieuwe ontwerp wat te breed en wordt aan de straatzijde ingekort.
Waar de bakkerij terugkomt, weet ik nog niet...
Alle plannen zijn nog echt plannen. Eerst moeten de kamers opgeknapt worden en ingericht. Daarna begin ik met de baan te verhuizen en af te breken.
Mocht iemand in delen van de scenery of de helix als geheel, interesse hebben, dan kan die zich melden via PB.
Als alles volgens plan verloopt zal Gilze-Rijen 1:160 3.0.,van de zomer geboren worden.
En versie 2.0? Gelukkig hebben we de foto's nog, zeg maar
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]
Wauw, ingrijpende beslissing Alwin! Maar goede keuze van je, doen waar je goed in bent: scenery. Vooral ook waar je het meest plezier en voldoening aan beleeft, dat houdt de hobby plezant zeg maar. Ik ben wel heel benieuwd naar de plannen maar die zien we tzt vast wel verschijnen.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]
Das inderdaad een grote beslissing. Maar goed te begrijpen. En daar zit toch ook een deel van de charme van de hobby in: wat bouwen, uitvinden wat je misschien toch anders had willen doen en dat vervolgens toepassen op het volgende project. In dit geval wel jammer dat de beslissing geforceerd werd door zoveel schade.
Success met het 3.0 project! Ik zal het met veel belangstelling volgen.
Success met het 3.0 project! Ik zal het met veel belangstelling volgen.
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]
Wat een mooie foto’s Alwin. Je baan lijkt mooier en gedetailleerder dan die ooit geweest is.
Het valt me wel op dat de frieslijsten van je modulebaan scheef hangen. Is dit iets tijdelijk en kunnen deze nog recht gehangen worden met extra schroeven?
Het valt me wel op dat de frieslijsten van je modulebaan scheef hangen. Is dit iets tijdelijk en kunnen deze nog recht gehangen worden met extra schroeven?
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4694
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]
Hoi Ronald,
Ze zitten niet vast, dus dat zou heel goed kunnen.
Grappig wat foto's doen. De scenery die op deze nieuwe foto's staat is gewoon die, die er altijd al was...
Hopelijk wordt 3.0. beter.
Vandaag druk geweest met het ontwerp
Later meer!
Groetjes,
Ze zitten niet vast, dus dat zou heel goed kunnen.
Grappig wat foto's doen. De scenery die op deze nieuwe foto's staat is gewoon die, die er altijd al was...
Hopelijk wordt 3.0. beter.
Vandaag druk geweest met het ontwerp
Later meer!
Groetjes,
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4694
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] Verder met de module Venneweg]
Ontwerpupdate:
Terwijl ik de afmetingen van de nieuwe ruimte aan het nemen was, met mijn partner over de plannen gesproken.
De baan wordt versie 3 en 3 maal is scheepsrecht!
Afgelopen jaren heb ik, zoals gezegd, geleerd dat ik rijdende treinen, in zo realistisch mogelijke samenstellingen, door 'mijn' stationnetje heen wil zien rijden. Een groot schaduwstation lijkt me geweldig, a la Schellenbach en sommigen anderen hier, maar ik overzie vooral het latere onderhoud er niet van.
Daarnaast is het nadeel dan, dat ik geen bergruimte in de kamer heb. Die bergruimte is wel nodig om alle materialen etc. op te kunnen slaan.
Een baan met eronder kasten werd het nieuwe idee. Zo stond de eerste versie ook in ons toenmalige appartement. Gilze-Rijen v. 1.0. (volg je nog?) was met een kast eronder 1.50 mtr hoog. Dat is te hoog in de nieuwe ruimte. Dan valt het hele raam weg en dat wil ik niet.
Langzaamaan komt er een lijst met eisen:
- Baan niet hoger dan 100 cm. vanaf de grond. Het scenery bouwen doe ik nu ook vaak zittend. Daarnaast heb ik sinds kort een statief voor de camera ('s) en die komt maar tot 150cm. Dus dat komt ook mooi uit.
- Diepte van de baan maximaal 60 cm. Omdat anders de lades van de kasten eronder niet open kunnen...
- Station Gilze-Rijen moet een plekje krijgen in het baanplan. Bedoeling is om het al een 'stoptrein' station te maken, zodat het perron gehalveerd kan worden. Lange treinen razen er gewoon doorheen.
- Ik moet probleemloos kunnen rijden met lange treinen (+ 10 bakken). Geen flinke hoogteverschillen en in het geval van hellingen blijven we onder de 2%(!)
- Ik wil op de baan ruimte hebben om verhalen te vertellen in de scenery. Dus ruimte voor scenery is nodig.
- Ik wil ook kunnen rangeren en dit rangeren onderdeel van het verhaal uit laten maken. Doel was om een trein naar Oosterhout te laten rijden en terug. Echter is er geen ruimte in de kamer voor een goed tracé. Daarnaast zou het enkelbaans zijn en slechts 2 soorten treinen kennen... Dat wordt snel saai vrees ik.
Met bovenstaande wensen ben ik wat gaan tekenen in Anyrail:
Dus rangeren, simpele hoofdbaan en verhalen vertellen...
De grote wens is ooit de baan te bouwen van Oosterhout-Zuid tot Tilburg Loven... Dus ik ging de andere kant op denken. En toen bedacht ik me; TILBURG GOEDEREN!
Het goederenstation midden in de stad tussen station Tilburg en station Tilburg West (ik weiger universiteit te erkennen )
Het uitgebreide emplacement met verschillende goederenaanbieders, waaronder bijvoorbeeld van Gend en Loos, maar ook een brandstof overslag/opslag en verschillende kolenboeren. Voor die laatsten rek ik het tijdperk wat op.
Zelf ken ik Goederen alleen nog als rangeerplaats voor de autotreinen van GEFCO, de gesloten wagens richting Tilburg Loven en de van Gend en Loos. De kolen op- en overslag, als ook de brandstofop- en overslag waren in mijn tijd al dicht. De loodsen waren echter nog heel lang aanwezig. Ze zijn pas enkele jaren geleden plat gegaan.
Hier moest ik wel wat mee kunnen!
Het totaalplan. Het grote zwartevlak is de doorgang met de deur. De baan is een slordige U vorm met bovenin station Gilze-Rijen, en daar haaks op Tilburg Goederen. De bochten zijn niet netjes ingetekend, het gaat even om het idee.
Bedoeling is om het kenmerkende viaduct te bouwen, zodat er een scheiding tussen beiden plaatsen is. In werkelijkheid ligt hier toch ook al snel zo'n 10 km .tussen...
De hoofdbaan zakt achter het geheel naar beneden, bestaande uit 3 sporen, op -5 cm draaien ze in een eenvoudige lus terug naar boven.
De baan wordt dus een rondje of 'hondenbot'.
Niet erg, want ik kan dan treinen fotograferen en filmen. Dan is het wel handig als ze meermaals langskomen. In beide lussen komen mogelijk nog enkele opstelsporen erbij. Dat bekijk ik tijdens het leggen ervan.
In Gilze-Rijen V2 lagen die nu ook, dat kende hetzelfde baanplan, alleen dan met een helix tussen beide niveau's en dat werkte goed.
Links van de baan gaat het dus om langsrijdende treinen door het station en een kleine rangeergelegenheid, rechts gaat het om het rangeren en samenstellen van goederentreinen.
Detailopname van het ontwerp van Tilburg Goederen. Links en rechts overloopwissels om af en toe om te kunnen lopen.
Daarnaast verdwijnen er 3 sporen in de van Gend en Loos loods. Dat was in het echt ook zo. Hier kunnen dan wagons beladen worden. Ook geeft dat lengte om een langere trein samen te stellen.
Het zal vooral rangeren met 1 tot 5 wagons worden. De kolenkarretjes zijn klein van stuk, terwijl de goederenwagons voor het witgoed en de auto's weer wat langer van aard zijn.
Het sporenplan is een concessie en ik probeer de werkelijkheid te benaderen. Alle sporen liggen erin, maar het is wel gecomprimeerd...
Het spoor wat onder het viaduct verdwijnt, leidt in werkelijkheid naar een opstelsporen bundel. Daar werden trein(delen) klaargezet. Bij mij is daar geen ruimte voor, dat spoortje gebruik ik simpelweg om 1 of 2 wagons te stallen, of een loc tevoorschijn te laten komen. Voordeel is dat er dan (net als in de 1:1 situatie) gerangeerd kan worden, zonder de hoofdbaan stil te zetten.
Het geheel wordt uitgevoerd met DINAMO én de DTS handbediening voor DINAMO. Of en hoe MCC terugkomt weet ik nog niet...
Heel veel typwerk, maar hopelijk is mijn overdenking zo een beetje helder. Uiteraard alle wijzigingen voorbehouden. In deze periode wil ik nog heel veel andere plannen bedenken, maar bij dit ontwerp voel ik me nu gewoon het beste. Denk dat ik daar ook alle wensen zoveel mogelijk recht doe.
Wat vinden jullie ervan?
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Terwijl ik de afmetingen van de nieuwe ruimte aan het nemen was, met mijn partner over de plannen gesproken.
De baan wordt versie 3 en 3 maal is scheepsrecht!
Afgelopen jaren heb ik, zoals gezegd, geleerd dat ik rijdende treinen, in zo realistisch mogelijke samenstellingen, door 'mijn' stationnetje heen wil zien rijden. Een groot schaduwstation lijkt me geweldig, a la Schellenbach en sommigen anderen hier, maar ik overzie vooral het latere onderhoud er niet van.
Daarnaast is het nadeel dan, dat ik geen bergruimte in de kamer heb. Die bergruimte is wel nodig om alle materialen etc. op te kunnen slaan.
Een baan met eronder kasten werd het nieuwe idee. Zo stond de eerste versie ook in ons toenmalige appartement. Gilze-Rijen v. 1.0. (volg je nog?) was met een kast eronder 1.50 mtr hoog. Dat is te hoog in de nieuwe ruimte. Dan valt het hele raam weg en dat wil ik niet.
Langzaamaan komt er een lijst met eisen:
- Baan niet hoger dan 100 cm. vanaf de grond. Het scenery bouwen doe ik nu ook vaak zittend. Daarnaast heb ik sinds kort een statief voor de camera ('s) en die komt maar tot 150cm. Dus dat komt ook mooi uit.
- Diepte van de baan maximaal 60 cm. Omdat anders de lades van de kasten eronder niet open kunnen...
- Station Gilze-Rijen moet een plekje krijgen in het baanplan. Bedoeling is om het al een 'stoptrein' station te maken, zodat het perron gehalveerd kan worden. Lange treinen razen er gewoon doorheen.
- Ik moet probleemloos kunnen rijden met lange treinen (+ 10 bakken). Geen flinke hoogteverschillen en in het geval van hellingen blijven we onder de 2%(!)
- Ik wil op de baan ruimte hebben om verhalen te vertellen in de scenery. Dus ruimte voor scenery is nodig.
- Ik wil ook kunnen rangeren en dit rangeren onderdeel van het verhaal uit laten maken. Doel was om een trein naar Oosterhout te laten rijden en terug. Echter is er geen ruimte in de kamer voor een goed tracé. Daarnaast zou het enkelbaans zijn en slechts 2 soorten treinen kennen... Dat wordt snel saai vrees ik.
Met bovenstaande wensen ben ik wat gaan tekenen in Anyrail:
Dus rangeren, simpele hoofdbaan en verhalen vertellen...
De grote wens is ooit de baan te bouwen van Oosterhout-Zuid tot Tilburg Loven... Dus ik ging de andere kant op denken. En toen bedacht ik me; TILBURG GOEDEREN!
Het goederenstation midden in de stad tussen station Tilburg en station Tilburg West (ik weiger universiteit te erkennen )
Het uitgebreide emplacement met verschillende goederenaanbieders, waaronder bijvoorbeeld van Gend en Loos, maar ook een brandstof overslag/opslag en verschillende kolenboeren. Voor die laatsten rek ik het tijdperk wat op.
Zelf ken ik Goederen alleen nog als rangeerplaats voor de autotreinen van GEFCO, de gesloten wagens richting Tilburg Loven en de van Gend en Loos. De kolen op- en overslag, als ook de brandstofop- en overslag waren in mijn tijd al dicht. De loodsen waren echter nog heel lang aanwezig. Ze zijn pas enkele jaren geleden plat gegaan.
Hier moest ik wel wat mee kunnen!
Het totaalplan. Het grote zwartevlak is de doorgang met de deur. De baan is een slordige U vorm met bovenin station Gilze-Rijen, en daar haaks op Tilburg Goederen. De bochten zijn niet netjes ingetekend, het gaat even om het idee.
Bedoeling is om het kenmerkende viaduct te bouwen, zodat er een scheiding tussen beiden plaatsen is. In werkelijkheid ligt hier toch ook al snel zo'n 10 km .tussen...
De hoofdbaan zakt achter het geheel naar beneden, bestaande uit 3 sporen, op -5 cm draaien ze in een eenvoudige lus terug naar boven.
De baan wordt dus een rondje of 'hondenbot'.
Niet erg, want ik kan dan treinen fotograferen en filmen. Dan is het wel handig als ze meermaals langskomen. In beide lussen komen mogelijk nog enkele opstelsporen erbij. Dat bekijk ik tijdens het leggen ervan.
In Gilze-Rijen V2 lagen die nu ook, dat kende hetzelfde baanplan, alleen dan met een helix tussen beide niveau's en dat werkte goed.
Links van de baan gaat het dus om langsrijdende treinen door het station en een kleine rangeergelegenheid, rechts gaat het om het rangeren en samenstellen van goederentreinen.
Detailopname van het ontwerp van Tilburg Goederen. Links en rechts overloopwissels om af en toe om te kunnen lopen.
Daarnaast verdwijnen er 3 sporen in de van Gend en Loos loods. Dat was in het echt ook zo. Hier kunnen dan wagons beladen worden. Ook geeft dat lengte om een langere trein samen te stellen.
Het zal vooral rangeren met 1 tot 5 wagons worden. De kolenkarretjes zijn klein van stuk, terwijl de goederenwagons voor het witgoed en de auto's weer wat langer van aard zijn.
Het sporenplan is een concessie en ik probeer de werkelijkheid te benaderen. Alle sporen liggen erin, maar het is wel gecomprimeerd...
Het spoor wat onder het viaduct verdwijnt, leidt in werkelijkheid naar een opstelsporen bundel. Daar werden trein(delen) klaargezet. Bij mij is daar geen ruimte voor, dat spoortje gebruik ik simpelweg om 1 of 2 wagons te stallen, of een loc tevoorschijn te laten komen. Voordeel is dat er dan (net als in de 1:1 situatie) gerangeerd kan worden, zonder de hoofdbaan stil te zetten.
Het geheel wordt uitgevoerd met DINAMO én de DTS handbediening voor DINAMO. Of en hoe MCC terugkomt weet ik nog niet...
Heel veel typwerk, maar hopelijk is mijn overdenking zo een beetje helder. Uiteraard alle wijzigingen voorbehouden. In deze periode wil ik nog heel veel andere plannen bedenken, maar bij dit ontwerp voel ik me nu gewoon het beste. Denk dat ik daar ook alle wensen zoveel mogelijk recht doe.
Wat vinden jullie ervan?
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Mooi plan Alwin! Je hebt leuk allerlei aspecten bij mekaar kunnen brengen wat goed bij de wensen lijkt te passen.
Wat me wel opviel is redelijk wat ruimte voor kolen bunkers, terwijl dat iets is wat toch wat minder prominent was in de periode waar jij mee rijd. Misschien een ideetje om wat met een VAM loods te doen als alternatief?
Wat me wel opviel is redelijk wat ruimte voor kolen bunkers, terwijl dat iets is wat toch wat minder prominent was in de periode waar jij mee rijd. Misschien een ideetje om wat met een VAM loods te doen als alternatief?
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4694
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Dat is ook een idee. Wat ik zelf voor ogen had was dat dit wat desolaat werd, vervallen loodsen en half lege bunkers. 1 bedrijf wat dapper stand houd, de anderen reeds verlaten...
Maar het duurt nog wel even voordat ik daar ben met bouwen
Maar het duurt nog wel even voordat ik daar ben met bouwen
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Da's ook wel een leuk idee. Kan je mooi je scenery building skills op los laten. Succes en plezier ermee!
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
mooi nieuws benieuw hoe hij er uit komt te zien. nieuw plek nieuwe idee:) welk teken progma heb je gebruikt? ben oke verhuis met een mooie zolder wil oke nieuwe baan maken ontwerpen:)
mvg ruud
mvg ruud
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Mooi opgezet plan Alwin ,hierop kun je veel plezier beleven .
Maar ik zie geen schaduwstation ,heb je daar geen mogelijkheid voor ?
Er zijn genoeg Loks die 10 bakken op mijn baan de helix gewoon uit rijden .
En je kunt de korte goederenloks er stallen als ze niet rijden .
mvg Sjaak
Maar ik zie geen schaduwstation ,heb je daar geen mogelijkheid voor ?
Er zijn genoeg Loks die 10 bakken op mijn baan de helix gewoon uit rijden .
En je kunt de korte goederenloks er stallen als ze niet rijden .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
ben benieuwd naar het sfeertje !
groet kees
groet kees
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Zit er toch een onder Gilzerijen Alwin?
Trek je die door?
mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4694
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Zoals ik al schreef, er komt geen schaduwstation. Geen ruimte, want dan wordt de baan te hoog. Onder de oude baan zat wel een schaduwstation, echter wordt alles helemaal opnieuw opgebouwd
. Alleen de scenery die ik kan redden, wordt hergebruikt.
Nu druk met kamers omgooien. Dus ligt het weer even stil. Wie weet wat we nog bedenken en aanpassen.
Groetjes
Hoontje
. Alleen de scenery die ik kan redden, wordt hergebruikt.
Nu druk met kamers omgooien. Dus ligt het weer even stil. Wie weet wat we nog bedenken en aanpassen.
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
We wachten het wel even af Alwin .
Je zou eventueel aan de linkerkant met een boogwissel van peco een kort extra spoor kunnen maken .
Tenminste als je er genoegd ruimte voor heb .
mvg Sjaak
Je zou eventueel aan de linkerkant met een boogwissel van peco een kort extra spoor kunnen maken .
Tenminste als je er genoegd ruimte voor heb .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4694
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Dat is inderdaad een optie. Vandaag alles opgemeten. De baan komt 12 cm bovenop de kast ivm servo's etc. Wat ruimte geeft rechts voor een extra omwenteling van de keerlus. Waardoor er treinen achter elkaar gestald kunnen worden. Moet nog bekijken of ik er een overloop in kan leggen, dan heb ik toch een klein schaduwstation. Maar goed. Eerst opruimen, opknappen etc.
Dank voor het idee.
Groetjes
Dank voor het idee.
Groetjes
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 30 mei 2016 07:59
- Locatie: Zoeterwoude
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Hoi alwin,
Ik ga jou bouwupdate ook weer volgen met aandacht succes alvast met bouwen! Ik ben vanavond ook begonnen met de daf Bakwagen in de primer te zetten zal daar ook een verslagje over beginnen gauw!
Groetjes dennis
Ik ga jou bouwupdate ook weer volgen met aandacht succes alvast met bouwen! Ik ben vanavond ook begonnen met de daf Bakwagen in de primer te zetten zal daar ook een verslagje over beginnen gauw!
Groetjes dennis
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4694
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Ha Dennis, dank voor je bericht. Ben benieuwd wat je van de DAF vind. Ik kijk uit naar het verslagje.
Groetjes
Hoontje
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4694
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Hoi Ruud,
Sorry ik had je reactie over het hoofd gezien; ik teken mijn baanontwerpen in Anyrail.
Heb de betaalde versie, was toendertijd €39,- . Onbetaald kun je ook al heel veel tekenen overigens.
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Hi Hoontje,
een schaduwstation hoeft niet verplicht ergens onder .... het mag ook ergens achter of naast, als het maar uit het zicht is
Guus
een schaduwstation hoeft niet verplicht ergens onder .... het mag ook ergens achter of naast, als het maar uit het zicht is
Guus
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
dankje wel ga het proberen bij me nieuwe baan hij is gratis tot 50 stukken rails dat ga ik denk niet halen;)
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4694
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Zeker zeker, alleen is onder qua ruimte wel het handigste in deze opstelling. Heb nog wat zitten experimenteren met een achterlangs lopend schaduwstation, maar dat wordt al snel te diep om nog goed erbij te kunnen.
Ach de kamer is nog niet klaar. Dus ik kan nog even dromen!
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4694
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Ok niets zo veranderlijk als een modelbouwer
Toch een schaduwstation eronder weten te krijgen. Met de hoofdbaan moet ik toch al zakken naar -5 cm om te kunnen keren onder "Tilburg GE", dus wat zitten kliederen in Anyrail. Helaas heeft eHattons en Hans de benodigde wissels niet op voorraad, dus kunnen we mooi de zomer even sparen... Anders was ik het gelijk gaan leggen natuurlijk!
Een simpel Schaduwstation, uitgevoerd als lus met aan beide zijden 4 - 6 sporen die uitwaaieren. Opstellengte genoeg. Ook de boog is met een radius van 300mm ruim genoeg voor het materiaal in mijn verzameling. Dus ik denk dat ik dit toch maar aan ga leggen. Alle electronica is van de oude baan en past hier probleemloos onder. Nu een kwestie van de kamer verder inrichten.
Afgelopen weken daar vooral druk mee geweest. Alle kasten staan er inmiddels, ook is er ruimte voor m'n 'kantoor' van Hoontje's Creative World én voldoende bewegingsruimte! Erg fijn allemaal!
Nu druk nog met het inruimen van de kasten. Dit weekend hoop ik dat af te krijgen, waarna het eerste hout gekocht kan worden om de nieuwe basis op te gaan zetten! Spannend, leuk en vermoeiend tegelijk! Maar 3.0. beloofd heel gaaf te worden!
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Toch een schaduwstation eronder weten te krijgen. Met de hoofdbaan moet ik toch al zakken naar -5 cm om te kunnen keren onder "Tilburg GE", dus wat zitten kliederen in Anyrail. Helaas heeft eHattons en Hans de benodigde wissels niet op voorraad, dus kunnen we mooi de zomer even sparen... Anders was ik het gelijk gaan leggen natuurlijk!
Een simpel Schaduwstation, uitgevoerd als lus met aan beide zijden 4 - 6 sporen die uitwaaieren. Opstellengte genoeg. Ook de boog is met een radius van 300mm ruim genoeg voor het materiaal in mijn verzameling. Dus ik denk dat ik dit toch maar aan ga leggen. Alle electronica is van de oude baan en past hier probleemloos onder. Nu een kwestie van de kamer verder inrichten.
Afgelopen weken daar vooral druk mee geweest. Alle kasten staan er inmiddels, ook is er ruimte voor m'n 'kantoor' van Hoontje's Creative World én voldoende bewegingsruimte! Erg fijn allemaal!
Nu druk nog met het inruimen van de kasten. Dit weekend hoop ik dat af te krijgen, waarna het eerste hout gekocht kan worden om de nieuwe basis op te gaan zetten! Spannend, leuk en vermoeiend tegelijk! Maar 3.0. beloofd heel gaaf te worden!
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Hallo Hoontje,
Noem het maar simpel. Ik vind het er behoorlijk indrukwekkend uit zien
Veel succes in elk geval.
m.vr.gr.
Hans
Noem het maar simpel. Ik vind het er behoorlijk indrukwekkend uit zien
Veel succes in elk geval.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4694
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: [Racc. Oosterhout Vijf Eiken] nieuwe plannen, versie 3.0
Bouwupdate:
Afgelopen weken tussen het werken door, begonnen met operatie "Station Gilze-Rijen 3.0.".
Eerst moest de kamer waar de baan komt in orde gemaakt worden. Wat zoveel betekende als, het bed en de kleerkast eruit en nieuwe kasten erin. Ook het bureau en de spullen voor Hoontje's Creative World worden in deze kamer geplaatst. Dus alles moest goed uitgedacht worden. Zoals in de vorige update al te lezen was.
Goed aan de slag dus;
IKEA aandelen vliegen omhoog op de beurs, gezien het feit er 3 kasten ingeslagen zijn en een boel inrichtingselementen...
Een van de 3 kasten. In de lades komen alle gereedschappen, knutselspullen, scenery én natuurlijk het rollend materieel...
Paar weken elke avond aan het inruimen geweest. Veel hoefde er niet weg, afgelopen maanden al veel uitgezocht en weggedaan, weggegeven of verkocht...
Basis voor de frieslijst boven de baan...
Wat handig is, de beursbaan past er ook bovenop! Extra verstevigingen in het dak van de fries aangebracht ervoor. Tegen doorzakken...
De beursbaan op zijn plaats. De poten ervoor liggen erachter. Ook de MCC testbaan en een groot bouwpakket liggen hier er bovenop. De foto is met een groothoek lens genomen en vertekend enorm. Voordat iedereen in paniek roept dat het doorhangt...
Een van de lades met het rollende materieel. Ooit ga ik in de lades van dat schuim stoppen, zodat ik gewoon stammen erin op kan slaan. Dat lijkt me gaaf. De OVP's gaan dan naar de schuur ofzo...
Afgelopen week eindelijk begonnen met de basis. De vaste baan opbouwen! Omdat je nooit in de toekomst kunt kijken, weer gekozen voor een 'module-bakken-achtig-iets'. Omdat ik nog niet 100% zeker ben over een schaduwstation, voer ik de bakken wel als volgt uit;
Een gesloten bak, 10 cm. hoog en 122 cm lang, 61 cm breed aan deze zijde van de baan...
Gemakkelijk te openen, zodat ik eronder kan werken. Maar ook toegang tot het (eventuele) schaduwstation heb...
Overzicht tot hoever we nu zijn. 2 Bakken zijn af, 1 van 86 cm lengte en 1 van 122 cm lengte. Daar komt aan deze zijde nog een bak van 122 cm lengte bij... In totaal overspant de baan hier 330 cm...
Terwijl ik zo aan het bouwen ben, schieten de ideeën weer door m'n hoofd. Wellicht laat ik het Tilburg Goederen idee varen en bouw ik hier toch gewoon de sporen van Oosterhout Vijf Eiken... Ik weet het nog niet... Wat ik wel weet is dat ik eerst deze helft van de baan opbouw. Da's wel zo praktisch, de onderdelen van de Gilze-Rijen 2.0. liggen nog in de slaapkamer en die wil ik toch wel vrij hebben na komende winter...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Afgelopen weken tussen het werken door, begonnen met operatie "Station Gilze-Rijen 3.0.".
Eerst moest de kamer waar de baan komt in orde gemaakt worden. Wat zoveel betekende als, het bed en de kleerkast eruit en nieuwe kasten erin. Ook het bureau en de spullen voor Hoontje's Creative World worden in deze kamer geplaatst. Dus alles moest goed uitgedacht worden. Zoals in de vorige update al te lezen was.
Goed aan de slag dus;
IKEA aandelen vliegen omhoog op de beurs, gezien het feit er 3 kasten ingeslagen zijn en een boel inrichtingselementen...
Een van de 3 kasten. In de lades komen alle gereedschappen, knutselspullen, scenery én natuurlijk het rollend materieel...
Paar weken elke avond aan het inruimen geweest. Veel hoefde er niet weg, afgelopen maanden al veel uitgezocht en weggedaan, weggegeven of verkocht...
Basis voor de frieslijst boven de baan...
Wat handig is, de beursbaan past er ook bovenop! Extra verstevigingen in het dak van de fries aangebracht ervoor. Tegen doorzakken...
De beursbaan op zijn plaats. De poten ervoor liggen erachter. Ook de MCC testbaan en een groot bouwpakket liggen hier er bovenop. De foto is met een groothoek lens genomen en vertekend enorm. Voordat iedereen in paniek roept dat het doorhangt...
Een van de lades met het rollende materieel. Ooit ga ik in de lades van dat schuim stoppen, zodat ik gewoon stammen erin op kan slaan. Dat lijkt me gaaf. De OVP's gaan dan naar de schuur ofzo...
Afgelopen week eindelijk begonnen met de basis. De vaste baan opbouwen! Omdat je nooit in de toekomst kunt kijken, weer gekozen voor een 'module-bakken-achtig-iets'. Omdat ik nog niet 100% zeker ben over een schaduwstation, voer ik de bakken wel als volgt uit;
Een gesloten bak, 10 cm. hoog en 122 cm lang, 61 cm breed aan deze zijde van de baan...
Gemakkelijk te openen, zodat ik eronder kan werken. Maar ook toegang tot het (eventuele) schaduwstation heb...
Overzicht tot hoever we nu zijn. 2 Bakken zijn af, 1 van 86 cm lengte en 1 van 122 cm lengte. Daar komt aan deze zijde nog een bak van 122 cm lengte bij... In totaal overspant de baan hier 330 cm...
Terwijl ik zo aan het bouwen ben, schieten de ideeën weer door m'n hoofd. Wellicht laat ik het Tilburg Goederen idee varen en bouw ik hier toch gewoon de sporen van Oosterhout Vijf Eiken... Ik weet het nog niet... Wat ik wel weet is dat ik eerst deze helft van de baan opbouw. Da's wel zo praktisch, de onderdelen van de Gilze-Rijen 2.0. liggen nog in de slaapkamer en die wil ik toch wel vrij hebben na komende winter...
Tot zover,
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid