Ik heb (voorlopig) afscheid genomen van mijn onderplaat en bijbehorende baanplan van 180 x 90 m2. Het bureau waaraan ik knutsel moet ik ook dagelijks gebruiken voor het thuiswerken. Voordat de multiplaat op het bureau geplaatst kan moet de laatste eerst ontruimd worden (beeldscherm, laptop, lamp, stekkers, paperassen etc.) en dat was niet praktisch. Als vervanger is er een multiplexplaat van 40x100 cm2 aangeschaft en dat werkt vele malen fijner. Ik schuif mijn laptop aan de kant en er is genoeg ruimte om te knutselen.
Het plan, voorlopig enkel in mijn hoofd, bestaat uit een dubbelspoor met daaraan 2 of 3 rangeersporen die wat lichte industrie zullen bedienen, ik broed op een melkfabriek. Ik zal binnenkort eens een schets maken. Hoe dit in de toekomst aan het originele plan wordt geplakt weet ik nog niet.
De South Elmsall bridge is inmiddels geplaatst en ik ben best content met het resultaat. Ik heb nog een soort afdeksteen toegevoegd aan de het vooruitstekende gedeelte, al zie ik nu op de foto dat die rechterkant net wat te kort is, ook mag hier en daar de kwast met verf er nogmaals langs

Ook heb ik de rails geverfd, roestkleur gemengd met grijs. Aan de linkerkant ben ik bezig om uit XPS een op- dan wel afrit te maken voor de South Elmsall bridge. De helling moet ik nog maken, ik dacht zelf aan 5 of 6%, is dat voor auto- en vrachtverkeer een acceptabele helling?