Dat was aanvankelijk helemaal de bedoeling niet, de werknaam van deze module was eigenlijk Epe. Het station komt nu dan ook op een plaats die helemaal niet 'des Valkenburgs' is. Wie het station kent, weet dat je van het perron drie treetjes af moet om de ingang in te kunnen. Ze hebben in die 150 jaar toch ruim tijd gehad om het spoor wat dieper te leggen, zodat het station beter uitkomt. Dat betekent dat mijn nogal blinkend-schone station gewoon op het perron komt te liggen, zoals het hoort. Maar niet aan een geëlektrificeerde lijn, maar aan een diesellijntje, dus helemaal niet in overeenstemming met de werkelijkheid. Op het tegenoverliggende perron ligt nu zelfs een flinke Van Gend&Loos loods!
Dat maakt de hobby zo leuk: je kunt bouwen wat je wilt in de omstandigheden die je wilt en kiest!
Mijn plezier houdt trouwens binnenkort op. Morgen wandel ik even langs het station om te kijken of er een reden is om de onderkanten een wat andere kleur te geven en dan is het klaar. Jullie hebben nog een paar afleveringen tegoed. Op de volgende foto zitten de nog onbewerkte torentjes op de hoeken. Het station bestaat inmiddels uit vier 4 delen: 2 vleugels, een vestibule en het hoofdgebouw. Het inkrassen van de voegen kostte weliswaar wat moeite, maar de verflaag liet niet erg vaak los van de rietjes:

Met het dak erop ziet het er al heel anders uit. De vestibule heeft zijn tegelbedekking gekregen. De bovenkant van de torentjes moet nog 'verhard' worden, want het rietje is beweeglijk en de alabastine is brokkelig.

Hier zag ik voor het eerst hoe het station nu op het perron staat. Ik denk dat ik het dicht tegen de rails aanzet, zodat de hoofdingang nog een stuk (perron)plein heeft en ik er misschien een terrasje van kan maken. Maar dat zie ik nog wel.

Wordt vervolgd dus,