Heb die in het verleden gekocht ,toen waren ze nog normaal van prijs nu zijn ze wel uitzonderlijk duur

Die De1 is wel mooi Raymond die kan met de de loc 2000 ende jaap allemaal in het zelfde periode rijden

mvg Sjaak
Dit is de kraan Heilko maar ik heb vernomen datie niet op voorraad is...
dank je wel,ik ga eens zoeken op het wereldwijde web of ik hem nog ergens kan vinden.Raymond schreef: ↑15 jan 2025 22:28Dit is de kraan Heilko maar ik heb vernomen datie niet op voorraad is...
https://www.1999.co.jp/eng/10102791
Groet,
Raymond
Inderdaad gelukkig maar Ton!
Uitleg van een kenner op beneluxforum:
Nou dan maar de officiële toelichting voor dit draadje van allerhande foutieve speculaties aan elkaar geknoopt wordt...
Je moet daarbij weten dat in de periode 1971-1978 slechts 35 locs van de serie 1100 de grijs/gele huisstijl kregen. De rest reed nog in Berlijnsblauwe kleur.
Tussen eind 1978 en begin 1982 kreeg de serie 1100 tijdens revisie hun frontversterkingen, toen nog voorzetneus genoemd. Gedurende die jaren waren er 4 verschijningsvormen van 1100'en op het NS-net te zien: blauwe en gehuisstijlde locs al dan niet met voorzetneuzen. Eigenlijk was er nog een vijfde variant en dat waren de eerste drie blauwe machines die een 'botsneus' kregen. Deze drie, de 1117, 1118 en 1138 kregen geheel gele neuzen, zoals Tilburg dat gewend was bij de gehuisstijlde locs. De gele zijvlakken van de neuzen sloten daarbij immers mooi aan op de al aanwezige gele zijvlakjes van de platte neus. Volgens dezelfde procedure gaf Tilburg dus de blauwe locs een geheel gele neus. Een gele neusfront stond leuk op die blauwe locs, maar dat gele zijvlak leek niets tegen zo'n blauwe loczijwand. Op de overige blauwe 1100'en die ná deze drie hun neus kregen aangemeten werd het zijvlak van de neuzen Berlijnsblauw gespoten. Daarmee werd op dit detail dus nog één keer afgeweken van de "huisstijlpolitiek" van de NS, door de blauwe verf nog een keer te gebruiken.
De drie buitenbeentjes 1117, 1118 en 1138 werden tijdens een volgende revisie , eind 1982, qua neuszijkantbeschildering aangepast aan hun soortgenoten. Vanaf toen dus geen totaal gele neuzen meer op deze drie blauwe locs. Blauwe zijvlakken en een geel front, dat werd de uitvoering, zoals te zien op de eerste foto in dit draadje van de 1118 voor ICR.
Om het verhaal van de blauwneuzige 1100'en te completeren;
Vanaf 1983 kreeg een aantal exemplaren weer een grote revisie, waarbij 12 stuks hun blauwe kleur inleverden voor de huisstijlkleuren. Daarbij waren in 1985 de 1138 en in 1986 de 1117. De 1118 stond sinds begin 1986 terzijde en werd blauw naar de sloop gestuurd. Uiteindelijk was de 1121 de laatste blauwe 1100. Zij volgde in 1986 de gang van de 1118 naar de sloop.
Paul uit welk draadje komt dit bericht eigenlijk?Paul_DMV schreef: ↑04 mar 2025 14:54Uitleg van een kenner op beneluxforum:
Nou dan maar de officiële toelichting voor dit draadje van allerhande foutieve speculaties aan elkaar geknoopt wordt...
Je moet daarbij weten dat in de periode 1971-1978 slechts 35 locs van de serie 1100 de grijs/gele huisstijl kregen. De rest reed nog in Berlijnsblauwe kleur.
Tussen eind 1978 en begin 1982 kreeg de serie 1100 tijdens revisie hun frontversterkingen, toen nog voorzetneus genoemd. Gedurende die jaren waren er 4 verschijningsvormen van 1100'en op het NS-net te zien: blauwe en gehuisstijlde locs al dan niet met voorzetneuzen. Eigenlijk was er nog een vijfde variant en dat waren de eerste drie blauwe machines die een 'botsneus' kregen. Deze drie, de 1117, 1118 en 1138 kregen geheel gele neuzen, zoals Tilburg dat gewend was bij de gehuisstijlde locs. De gele zijvlakken van de neuzen sloten daarbij immers mooi aan op de al aanwezige gele zijvlakjes van de platte neus. Volgens dezelfde procedure gaf Tilburg dus de blauwe locs een geheel gele neus. Een gele neusfront stond leuk op die blauwe locs, maar dat gele zijvlak leek niets tegen zo'n blauwe loczijwand. Op de overige blauwe 1100'en die ná deze drie hun neus kregen aangemeten werd het zijvlak van de neuzen Berlijnsblauw gespoten. Daarmee werd op dit detail dus nog één keer afgeweken van de "huisstijlpolitiek" van de NS, door de blauwe verf nog een keer te gebruiken.
De drie buitenbeentjes 1117, 1118 en 1138 werden tijdens een volgende revisie , eind 1982, qua neuszijkantbeschildering aangepast aan hun soortgenoten. Vanaf toen dus geen totaal gele neuzen meer op deze drie blauwe locs. Blauwe zijvlakken en een geel front, dat werd de uitvoering, zoals te zien op de eerste foto in dit draadje van de 1118 voor ICR.
Om het verhaal van de blauwneuzige 1100'en te completeren;
Vanaf 1983 kreeg een aantal exemplaren weer een grote revisie, waarbij 12 stuks hun blauwe kleur inleverden voor de huisstijlkleuren. Daarbij waren in 1985 de 1138 en in 1986 de 1117. De 1118 stond sinds begin 1986 terzijde en werd blauw naar de sloop gestuurd. Uiteindelijk was de 1121 de laatste blauwe 1100. Zij volgde in 1986 de gang van de 1118 naar de sloop.
Jawel maar dat kost enig werk afhankelijk van wat je wilt. Piko heeft de stellen van een zespolige elektrische koppeling voorzien die naast de twee motordraden ook met geel, wit, groen en blauw verbonden is. Op de printplaat is de AUX2 van de decoder aanwezig maar verder niet aangesloten (AUX1 is de binnenverlichting). Als test heb ik een extra draad van AUX2 op de gele draad van de koppeling aangesloten en AUX1 verbonden met de witte draad zodat de tweede bak apart schakelbare front- en sluitseinen heeft. Hierdoor mist het stel wel zijn binnenverlichting.