De lichtkoof is ondertussen af en ik heb een gordijntje laten maken wat ik met klittenband vast kan zetten zodat de kat niet meer op de baan kan komen als ik er niet ben. Ben ik er wel bij dan staat op de baan springen aan zelfmoord dus dat laat hij wel. Nou gordijn is een groot woord. Het is een laken wat boven op de koof vast geniet zit.
Het sporenplan van de timesaver op station Blanckenburg is iets verlegd. Dit is o.a. omdat er een weg tussen de sporen moet komen. Daarna een start gemaakt aan een laadperron waar diverse bedrijven aan gevestigd gaan worden.

Voor de rand van het perron heb ik uit de bouwmarkt een L-profiel gehaald en hier bevestig ik styreen strips op. Dit wordt later gevuld met gips. Althans dat was de bedoeling.
Verder lijkt de rand wat hoog, maar nu is het perron net zo hoog als de laadvloer van diverse wagons. Dat het perron zo hoog lijkt komt ook doordat de rails op van die blauwe vloerplaten ligt. Deze zijn 3 mm hoog. Voor de vrije baan creeer je zo een mooie effect, maar voor een station gebied zou ik het nooit weer toepassen. De rails gewoon op de plaat monteren de volgende keer.
Nu de styreen strips op waren en besteld zijn, had ik tijd om met de weg te beginnen. Ik had nog nooit met gips gewerkt dus eerst maar eens oefenen. Het eerste stuk op een plankje ging goed dus maar begonnen aan de weg op de baan. Het eerste stuk ging goed, maar de gips wordt snel hard zodat verwerken lastig word. De 2de batch was veel te dun, dus iets gips erbij en na 1 minuut keihard. Daarna maar met een te dunne oplossing gewerkt. Gevolg is dat de gelegde weg veel te broos is geworden. Of komt dit door iets anders?
Conclusie: Gips is niet mijn materiaal. Ik ga nu voor een weg van klei. Ik weet alleen nog niet of ik de grootte van de stenen wel zo mooi vind. In werkelijkheid zouden de stenen 36cm bij 60cm zijn, toch wel heel erg groot.
Kleinere stenen zijn echter wel moeilijker te maken. Nu zijn deze in de verse klei gedrukt, kleiner zou waarschijnlijk betekenen dat deze in de uitgeharde klei gekrast moeten worden. Nu heb ik een malletje gemaakt en was het uitdrukken van dit stukje in een minuutje gedaan.
Iemand een mening over de grootte van de stenen??
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannesch