Ik had een opbergladensysteem van een bekende Zweedse meubelboer liggen die eigenlijk niet zo praktisch was dus dat moest maar eens omgebouwd worden tot iets nuttigers. Het bestaat uit drie laden van pakweg dertig centimeter lang die ik met bouten aan elkaar heb gezet dus nu heb ik een bak van een metertje lang, 23cm breed en 6cm diep, verdeeld in drie delen. Het idee is om een extreem gemakkelijk te verplaatsen baan hiervan te maken waarvan de drie delen nog in de originele kast passen.
Er zijn twee mogelijkheden om het aan te pakken: Een een- of tweebaans baantje met niet meer dan 6cm diepte maar met redelijk veel ruimte voor verticale landschapsvormen. Dit zou door de geringe diepte opgehangen kunnen worden aan de muur (heb hier al een plaatsje voor in gedachten in de kamer) Erg veel ruimte voor treinbewegingen zou er niet zijn, mogelijk niet meer dan een treinstelletje/railbus die heen en weer pendelt op enkelspoor tussen twee kopstationnetjes met een stukje landschap in het midden.
De tweede is om de bakken liggend te gebruiken waardoor er 3 bakken van 23x32 centimeter beschikbaar zouden zijn, waar een beetje rondgerangeerd zou kunnen worden. Vanwege de eis om het allemaal op te kunnen bergen zou er nauwelijks in de hoogte gewerkt kunnen worden, hoogstens dwergseintjes, hekken en dergelijke, zeker als een deel van de beschikbare 6cm voor de onderbouw en bedrading gebruikt moet worden. Ook in deze situatie zou de baan min of meer in drieën verdeeld moeten worden door de bakranden, maar door er stukken uit te zagen zou er mogelijk ook een scene kunnen worden uitgebeeld. Natuurlijk is het idee om met de scheidingswanden een maximale hoeveelheid variatie te verwezenlijken.
Dus wederom allemaal plannen.. allerlei commentaar is van harte welkom
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)